به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در کارگاه آموزشی توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر و در معرض آسیب شهرستان‌های هم‌جوار که در اداره بهزیستی اهر برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه‌های امروز جامعه و خانواده‌ها در بحث آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌هایی که گریبان گیر جوانان و نوجوانان است اگر آسیب‌ها بیش از گذشته مورد توجه بوده بایستی علل بروز این آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها را مشخص و برای جلوگیری از آن‌ها راهکاری ارائه شود.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه ۲۰ آسیب اجتماعی در جامعه وجود دارد که از مجموع این آسیب‌ها ۵ مورد به‌عنوان آسیب اولویت‌دار مشخص‌شده است، افزود: در حوزه سلامت و درمان دو واژه پیشگیری و درمان وجود دارد به‌طوری که اگر افرادی از آسیب‌های اجتماعی آسیب‌دیده‌اند برای درمان آن‌ها راهکاری پیدا کنیم و افرادی که در معرض آسیب‌ها قرار گرفته‌اند اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شود.

وی پیشگیری را مهم‌ترین اصل در بحث آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و گفت: شناسایی و جلوگیری از سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله مسائلی است که بر آن تأکید شده برای این‌ها راهکار اصولی ارائه شود و بخش بزرگی از بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه و شهرها وجود دارد در همان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی به وجود می‌آید.

محمودی بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر جامعه را تهدید می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدیدی که متوجه جوانان و نوجوانان بوده از ناحیه مواد مخدر صنعتی است و در جامعه قریب به ۲ هزار نوع مواد مخدر وجود که حتی برخی از این موادها در منازل تولید می‌شود و این نیز برای جامعه و مردم تهدید به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان اهر بر بررسی چگونگی علل بروز آسیب‌های اجتماعی در قالب کارگاه‌های آموزشی تأکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه اقدام بسیار خوبی که از سوی سازمان بهزیستی کشور و استان انجام‌شده راه‌اندازی اورژانس‌های اجتماعی در شهرستان‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه شهر اهر جزو پنج شهر آذربایجان شرقی بوده که بالای یک‌صد هزار نفر جمعیت دارد، یادآور شد: طبیعتاً در هر شهری که جمعیت آن بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر است و این موضوع ایجاب می‌کند تا مسئولین بیش از هر زمان دیگری در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

محمودی در پایان سخنان خود از تلاش دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرهای بزرگ و کوچک و مناطق حاشیه‌نشین خبر داد، افزود: توانمندسازی افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی همت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد.