به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دهمین جشنواره تجلیل از نخبگان آموزش و پرورش شهرستان اهر، اظهار داشت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در تهران برگزار شد برای شهرستان اهر نتایج ارزشمندی را به همراه داشت و علی شدن تعهد خیرین مدرسه‌ساز بخش قابل‌توجهی از نیازهای فضاهای آموزشی این شهرستان اهر برطرف می‌کند.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه توانایی و اقتدار جامعه و کشورمان وابسته به علم است، افزود: علم اقتدارآور است یعنی اگر کشوری می‌خواهد اقتدار داشته باشد بایستی به سراغ علم و دانش برود و با جهل و بی‌سوادی نمی‌توان به‌جایی رسید و ما باید افتخار کنیم که دین اسلام دین علم، دانش و فرهنگ است.

آیت‌الله حاجی‌زاده ادامه داد: از زمان شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون به پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلفی دست‌یافته‌ایم.

وی بابیان اینکه اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود قطعاً اکنون به جایگاه علمی و فرهنگی که داریم نمی‌توانستیم دست‌یابیم، گفت: تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش یکی از دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده به لحاظ این‌که تعلیم و تربیت پایه و اساس کشور است که با دقت پیگیری می‌شود و همه ما مدیون سیستم دستگاه تعلیم و تربیت هستیم.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه زمینه رشد و ارتقاء کشور در خصوص علم و دانش فراهم است، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی در اغلب حوزه‌ها من‌جمله معنوی، مبارزات و ولایتمداری پیشتاز و جزو اولین‌هاست و بایستی بیش از پیش برای پیشتازی در زمینه علمی تلاش کنیم و استعدادی که فرزندان غیور ارسباران دارند باعث سربلندی شده‌اند.

آیت‌الله حاجی‌زاده تصریح کرد: والدین و معلمان برای پیشرفت و ترقی فرزندان خود به‌صورت شبانه‌روزی زمینه را برای آن‌ها فراهم می‌کنند و وظیفه نخبگان و افتخارآفرینان جامعه قدردانی از تلاش‌های والدین و معلمان است در حالی که نخبه پروری تنها یکی از خصوصیات معلمان و مربیان است.

وی علم بدون تربیت را برای جامعه خطرناک دانست، یادآور شد: برخی کشورها از نظر علم، تکنولوژی و ثروت به‌مراتب از کشورمان پیشتاز هستند ولی به حول قوه الهی ما نیز به علم توأم با تربیت دست‌یافته‌ایم در حالی که پیشرفت‌های علمی برخی کشورها همراه با شیطنت است.

انتهای پیام/