به گزارش خبرنگار اهرامروز، علیرضا بایرام زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای اجرای ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری کلیه موارد مرمت، فضاسازی و تجهیز زیرساخت های این بنا و اثر ارزشمند و تاریخی در دستور کار قرار گرفته تا از این طریق شرایط لازم برای ثبت جهانی آن محقق شود.

وی با اشاره به پیگیری جدی پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری بیان کرد: در این راستا اخیرا کارشناسان یونسکو و کارشناسان ملی ثبت آثار تاریخی از این بقعه بازدید کردند و پرونده این موضوع مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

بایرام زاده از دیگر برنامه‌های این اداره کل، توسعه گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر ذکر کرد و گفت: این شهرستان در بحث گردشگری کشاورزی رتبه اول کشوری را داشته و امیدواریم با توسعه بخش گردشگری کشاورزی در این شهرستان همچنان این رتبه را حفظ کند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هاب غنی شهرستان اهر در بخش گردشگری از اجرای برنامه‌های متنوع برای تقویت این بخش در این شهرستان خبر داد و افزود: منطقه نمونه گردشگری فندقلو از جمله مناطق هدف گردشگری می‌باشد که برای جذب سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری در بخش گردشگری این منطقه علاوه بر اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی، مراحل واگذاری زمین از طریق منابع طبیعی و محیط زیست در حال انجام بوده و منتظر واگذاری زمین هستیم تا بلافاصله نسبت به توسعه تاسیسات زیرسازی، رفاهی و تفریحی از جمله زیپ لاین، امکانات تفریحی و استراحتی و حتی در فازهای بعدی ایجاد پل معلق در صورت جذب گردشگران و رغبت سرمایه گذار در این بخش را فراهم کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: برای ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی در منطقه فندقلو اولویت حفظ مسائل زیست می‌باشد و در صورتی که این امر تحقق یابد، اقدام به ایجاد این امکانات به صورت فاز به فاز در این منطقه گردشگری خواهیم بود.

وی در ادامه، مسیر اهر به مشگین شهر را محور گردشگری آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: خوشبختانه در چندسال اخیر در این محور شاهد اتفاقات خوبی در بخش گردشگری از جمله، افتتاح مجتمع آبدرمانی یئل سویی توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین افزایش واحدهای گردشگری کشاورزی هستیم.

بایرام‌زاده از دیگر اقدامات و برنامه‌های بخش گردشگری که در آینده نزدیک شاهد انجام آن در شهرستان اهر خواهیم بود را توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری در ورودی شهرستان اهر از مسیر جاده تبریز به سمت مشگین شهر و کلیبر توسط مقامات ارشد این شهرستان و شورای اسلامی شهر خواند.