به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با جمعی فرماندهان سپاه عاشورا و مسئولان شهرستان اهر با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: خاصیت روزه گرفتن ایجاد صبر و استقامت و اگر می‌بینیم مسلمانان در جنگ‌های مختلف به پیروزی می‌رسیدند بر این مبنا بود که در مکتب رمضان تربیت‌یافته بودند، به‌طوری که انسان وقتی روزه می‌گیرد اراده وی قوی‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که با اجتناب از گناه‌ها و تقویت اراده در مقابل دشمنان بهتر می‌توان ایستادگی کرد، افزود: اگر توجه کنیم در جنگ‌های صدر اسلامی عده‌ای قلیل از مسلمانان بر عده‌ای کثیر از دشمنان پیروز شدند درحالی‌که این رزمندگان روزه بودند و روزه برای درس صبر و استقامت داده است.

وی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس یک عده از رزمندگان تا پای جان ایستادگی و مقامت کرده و به درجه رفیع شهادت نائل شدند وعده‌ای دیگر رزمندگان بخشی از اعضای بدن خود را در راه اسلام و انقلاب و مکتب صبر و استقامت از دست داده و جانباز شدند.

آیت‌الله مجتهد شبستری بابیان اینکه ملت ایران در طول ۳۸ گذشته از پیروزی انقلاب تاکنون پیروز و سربلند هستند و دشمنان نتوانسته‌اند بر ملت غیور ایران غلبه کنند، گفت: ملت ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب با مشکلات کنار آمده‌اند و در سال‌های اخیر با مشکلات اقتصادی که برای بسیاری از مردم تحمل این مشکلات کمرشکن بود ولی به خاطر خداوند و انقلاب صبر کرده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مردم به صبر و استقامت توصیه می‌کنند.

امام جمعه تبریز، اظهار کرد: دشمنان هر روز در مقابل دیوار نفوذناپذیر اراده و صبر مردم ایران با اعمال تحریم‌های جدید مثلاً توطئه‌چینی می‌کنند درحالی‌که طبق اجرای برجام می‌بایست تحریم‌های ایران برداشته می‌شد ولی متأسفانه نه‌تنها تحریم‌ها را لغو نکردند بلکه هر روز تحریم‌های جدیدی نیز اعمال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور و مقاومت در جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی جهت حفظ نظام و دفاع از اسلامی ضروری است، بیان کرد: جنگ فرهنگی واقعاً نگران‌کننده است و امیدواریم باز مسلمانان بافضل پروردگار متعال به پیروزی برسند و دشمنان نتوانند فرهنگ اصیل اسلام و تشییع را تضعیف کرده و به آرزوی خودشان دست یابند.

نگرانی‌ام از آذربایجان شرقی با سخنان فرمانده سپاه عاشورا رفع شد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها به اقشار مختلف تأکید داشته‌اند که این انقلاب مفت و مجانی به دست ما نرسیده است، گفت: مقام معظم رهبری همواره فرموده‌اند انقلابی باشید و انقلابی بمانید، این سخنان نشان‌گر دغدغه رهبری از کل کشور است، بنده از به خطر افتادن انقلاب کمی نگرانی داشتم که با سخنان فرمانده سپاه عاشورا نگرانی بنده رفع شد.

آیت‌الله مجتهد شبستری اضافه کرد: باوجود پاسداران، بسیجیان، جانبازان، رزمندگان، دانشگاهیان، روحانیت و ملت انقلابی جای نگرانی از حفظ و تداوم انقلاب در این استان نخواهد داشت درحالی‌که تاکنون چنین بوده، بنده در طول ۲۲ سال حضور مردم آذربایجان شرقی را در تمامی صحنه‌ها به‌وضوح دیدم و هر موقع به حضور مردم نیاز داشتیم مردم بدون هیچ چشم‌داشتی در عرصه‌ها حضور می‌یافتند.

امام جمعه تبریز بابیان اینکه مردم آذربایجان شرقی و تبریز همواره در کلیه صحنه‌ها حضورداشته و در کشور پیشتاز بوده‌اند، یادآور شد: مردم تبریز همچنان پیشتاز هستند نه‌تنها در فتنه ۸۸ بلکه در سایر عرصه‌ها نیز پیشتاز بوده و کشور را به حرکت درآورده‌اند.

وی تأکید کرد: بنده در تهران سکونت خواهم داشت با تبریزی‌ها و آذربایجانی‌ها بی‌ارتباط نخواهم بود، بنده از طرف مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور یافته‌ام و هیچ‌گاه آذربایجان و تبریز را فراموش نخواهم کرد و سعی می‌کنم تا هر از گاهی به این استان سر بزنم، امید دارم تا روحیه مردم مثل اکنون باقی بماند و سعی کنید تا انقلابی بمانید و فرزندان خودتان را انقلابی بار بیاورید.

انتهای پیام/