به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالقاسم سلطانی در نشستی با نماینده منتخب مردم اهر و هریس و پیمانکار پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر با اشاره به این‌که بزرگراه اهر-مشگین‌شهر تاکنون ۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: نام بزرگراه اهر-مشگین‌شهر-اردبیل است و اگر قرار باشد سریع به اتمام برسد باید تمامی قطعات به صورت هم‌زمان به پیمانکار واگذار کند.

وی، بر لزوم همراهی دستگاه قضایی شهرستان اهر در راستای حل مشکلات معارضین و جابه‌جایی خدمات زیربنایی از جمله لوله‌های گاز، آب، کابل‌های مخابرات و تیرهای برق در محور اهر-مشگین‌شهر تاکید کرد و گفت: مشکلی اصلی در پروژه‌های راه‌سازی، تامین اعتبارات لازم است و تخصیص به موقع اعتبارات می‌تواند حَلالِ مشکلات پروژه‌ها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تاکید کرد: هر آن‌چه که در حدود اختیارات ما بوده و توان داریم برای رفع موانع پیش‌روی ساخت بزرگراه اهر-مشگین‌شهر که بتواند بر سرعت احداث این بزرگراه بیفزاید، قطعاً دریغ نمی‌کنیم.

سلطانی با نگرانی از افزایش حجم ترافیک در دوران پساکرونایی در جاده اهر-مشگین‌شهر گفت: با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، قطعاً از نظر افزایش ترافیک در جاده اهر-مشگین‌شهر به مشکل برخواهیم خورد و تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه بزرگراهی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با ذکر این‌که جاده اهر-مشگین‌شهر محور توریستی و مسیر عبور و مرور به استان‌های شمالی کشور است گفت: همان‌طور در شهرستان هم‌جوار با جاذبه دست‌ساز توریست جذب می‌کنند ما نیز باید در شهرستان اهر جاذبه ایجاد کرده و اهر را به یک بِرند تبدیل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که سازمان برنامه و بودجه زمانی به پروژه‌های راه‌سازی بودجه می‌دهد که پیمانکار کارکرده و از دولت طلب داشته باشد، گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران عمدتاً زمانی اِتفاق می‌افتد که پیمانکاران گزارش کارکرد ارائه دهند.

سلطانی گفت: ابتدا بایستی بدهی پیمانکاران پروژه‌های راه‌سازی به صورت شهرستانی و استانی جمع‌بندی و جهت اخذ اعتبار از سازمان برنامه و بودجه اقدام کنیم

وی با تاکید بر شروع مقدمات تکمیل جاده کمربندی اهر-کلیبر خاطرنشان کرد: کَمربندی اهر-کلیبر نیز باید تعیین تکلیف شود و اگر تا امروز تاخیری صورت گرفته قابل‌قبول نیست، لذا انتظار ما ادامه و تکمیل این پُروژه نیمه‌تمام است.

انتهای پیام/