به گزارش خبرنگار اهرامروز، جلیل علیجانپور در آیین تجلیل از خبرنگاران ورزشی شهرستان اهر با اشاره به این‌که هدف خیرین ورزشی با خبرنگاران ورزشی یکی است چرا که این دو قشر ایجاد و انتقال شور و نشاط به جامعه را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: هر عکس و خبری از عرصه‌ی ورزشی و ورزشکاران خردسال و بزرگ‌سال می‌تواند زمینه تشویق جوانان به فعالیت‌های ورزشی را فراهم کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر افزود: تأثیرگذاری خبرنگار حوزه ورزش برابر با تأثیر خیرین ورزشی است، دیدگاه بنده به خبرنگاران ورزشی این‌چنین است از این‌رو هم لازم به قدردانی از زحمات خبرنگاران برای حوزه ورزش شهرستان اهر می‌دانم.

وی بابیان این‌که انعکاس رسانه‌ای از کاستی‌ها و کمبودهای حوزه ورزش و جوانان اهر جهت یادآوری به مسئولان اثرگذاری زیادی دارد، گفت: برگزاری مسابقات فوتسال با اسپانسری معدن مس انجرد، شور و نشاط زیادی در حوزه ورزش ایجاد کرد به طوری‌که به دلیل شرایط کرونایی چنین اشتیاقی در حوزه ورزش از ابتدای شیوع ویروس کرونا به وجود نیامده بود، لذا باید از مدیرعامل معدن انجرد نیز به صورت ویژه قدردانی کنیم.

علیجانپور ادامه داد: انتقادات و مطالبه‌گری‌های رسانه‌های اهر راه‌گشاست چرا که انعکاس مشکلات و معضلات و نواقصات منجر به ترقی جامعه می‌شود، رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی و پیشنهادات سازنده زمینه ورود و مشارکت بیش از پیش خیرین به حوزه ورزش و جوانان شهرستان اهر را فراهم کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر با انتقاد از کمبود فضا و امکانات ورزشی این شهرستان یادآور شد: متأسفانه فضا و امکانات ورزشی شهرستان اهر در حد شهرستان‌های هم‌تراز نیست بلکه امکانات ورزشی اهر در حد شهرستان‌های درجه ۳ است در حالی که در روستاهای شهرستان‌های هم‌تراز اهر سالن ورزشی وجود دارد اما در بیشتر روستاهای شهرستان اهر فضای ورزشی کافی وجود ندارد.

وی، فعالیت‌های فرهنگی، ورزش قهرمانی، همگانی، روستایی و بانوان را از جمله محورهای فعالیت اداره ورزش و جوانان اهر عنوان کرد و افزود: در طول ۳ ماه گذشته؛ سجاد پذیرفته عضو تیم ملی بسکتبال، علی قنبری، امیر ضرغام‌پور و حسین حیدری در رشته بوکس به اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان دعوت شده‌اند و در رشته کبدی علی و محمد عطازاده نیز به عضویت تیم ملی درآمده‌اند.

علیجانپور از دعوت ۵ نفر از ورزشکاران اهری دیگر به اردوی تیم ملی موی‌تای خبر داد و عنوان داشت: امسال برای اولین‌بار از شهرستان اهر توانستیم نماینده‌ای در مسابقات کشوری پروش‌اندام داشته باشیم و همچنین یک ورزشکار نوجوان بانو در حوزه شطرنج داریم که در مسابقات آسیایی رقابت می‌کند.