به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در آیین تجلیل از کارگران نمونه و کارآفرینان که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد، بابیان اینکه اگر منصفانه نگاه کنیم وضعیت اقتصاد کشور، کارگران و کارآفرینان حال و روز خوشی ندارد اظهار داشت: به اعتقاد بنده هم باید در شرایط فعلی از کارگران و هم از کارآفرینان حمایت کنیم و آنهایی که می‌گویند باید فقط از کارگران حمایت شود یقیناً به نفع کارگران سخن نمی‌گویند.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای است که اگر تنها از کارگران حمایت شود و به کارآفرینان فشار بیاوریم تا دستمزد کارگران را افزایش دهد شاید این فشار باعث شد تا کارآفرین واحد تولیدی یا صنعتی خود را بر اثر همین فشارها تعطیل کند و همین امر موجب بیکاری کارگران می‌شود چون واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از نظر نقدینگی، فروش تولیدات و تامین مواد اولیه با مشکلات متعددی گریبان‌گیر هستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به این‌که وقتی کارخانجات دولتی به قیمت کمتر از ارزش واقعی‌اش به افراد دارای نفوذ سپرده می‌شود معلوم است که چه بر سر اقتصاد کشور می‌آید، گفت: متاسفانه در حمایت از بخش خصوصی که لازمه رونق اقتصادی است مشکلات زیادی داریم به عبارتی پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان با بهره بانکی بالای ۱۸ درصد به جای آن‌که گره از مشکلات تولیدکنندگان بگشاید بیشتر به اقتصاد و تولید ضربه می‌زند.

عبدالهی تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند تاثیری بر اقتصاد کشورمان بگذارد ولی آن‌چه که اقتصاد کشور را به این حال و روز انداخته سوءمدیریت است به طوری که تحریم‌های ۴۰ ساله آمریکا به اندازه خیانت در واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی‌ها نتوانسته به اقتصادمان ضربه بزند.

وی با ابراز نگرانی از بروز و ظهور فساد مالی و اداری در کشور گفت: فسادهایی که در کشور رخ می‌دهد و در اخبار که می‌بینیم دادگاه محاکمه مفاسد اقتصادی را نشان می‌دهد متاسفانه در شان جمهوری اسلامی نیست که شاهد ظهور فساد باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با ذکر اینکه مقاومت در برابر توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا بدون تلاش جهادی و فکر نمی‌شود، گفت: قانون اساسی دولت را مکلف تا برای مردم اشتغال ایجاد کند و این مهم دلیل نمی‌شود که چون اکنون اشتغال به حد کافی ایجاد نشده و معضل بیکاری بحرانی‌تر شده تلاش نکنیم؟ شرایط اشتغال در کشور وجود دارد اما به شرطی که دنبال‌اش برویم و تلاش کنیم.

عبدالهی با تاکید بر اینکه حفظ عزت کارگران در گرو «رونق تولید» است افزود: عزت کارگران زمانی خدشه‌دار نمی‌شود که تولید رونق یابد و بخش‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و … توسعه پیدا کند، به طوری که اگر سخت‌ترین قوانین حمایت از کارگر در کشور اعمال شود نمی‌تواند عزت کارگران را حفظ کند.

وی اضافه کرد: تعیین دستمزد کارگران اگر درست فکر کنیم به صورت عقلانی نیست به طور مثال ما دستمزد برای کارگران تعیین می‌کنیم ولی کارفرما نمی‌تواند آن را پرداخت کند و بعضاً مجبور به تعدیل کارگران می‌شود در این همین راستا باید موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را حل کنیم و سپس که این واحدها از نظر نقدینگی و سرمایه مشکلی نداشتند به راحتی دستمزد تعیین شده برای کارگران را پرداخت خواهند کرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان این‌که ملت ایران نباید گول معافیت‌های تبلیغات رسانه‌ای آمریکایی‌ها بخورند، گفت: آمریکایی‌ها می‌گفتند تحریم‌ها علیه ایران شامل غذا و دارو نمی‌شود ولی دروغ می‌گویند بلکه پشت‌پرده مانع از واردات داروی بیماران جلوگیری می‌کنند.

عبدالهی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با گردن‌کلفتی می‌گویند صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم و بعد از دست‌پرورده‌های آمریکا اعلام می‌کنند که جای خالی نفت ایران را پُر می‌کنیم، این در حالی است که هدف آمریکایی‌ها مقابله با روحیه مردانگی و اسلامیت ایرانیان است.

انتهای پیام/