به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدحسن چمیده فر در آیین رونمایی از کتاب ” شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران ” که در سالن میرزا جعفر قراجه داغی برگزار شد، اظهار داشت: حسین دوستی یکی از شخصیت‌های برجسته شهرستان اهر و منطقه ارسباران در زمینه فرهنگ و ادب بوده که امسال آیین بزرگداشت حسین دوستی در منطقه ارسباران در اهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز خبرنگار بهانه‌ای برای تقدیر و تشکر از تلاش‌های خبرنگاران است، افزود: باید در مقابل زحمات و تلاش‌های عزیزانی که در عرصه مطبوعات، رسانه، خبر، خبررسانی و خبرنگاری سر تعظیم فرود آوریم، حقیقتاً ایثارگرترین و فرهیخته‌ترین قشر فرهنگی و هنری جامعه کسانی هستند که قلم‌به‌دست دارند و کسی ایثارگرتر و مظلوم‌تر در جامعه نداریم.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته حضورم در زادگاه میرزا طاهر قراجه داغی پدر مطبوعات نوین ایران در شهرستان اهر به مناسبت روز خبرنگار آن‌قدر برای بنده خوشایند بود که آن روز را فراموش نمی‌کنم.

چمیده فر با انتقاد از اینکه نباید اجازه دهیم مفاخر و اندیشمندان اهری مورد غفلت و فراموشی قرار گیرند، گفت: شهرستان اهر مفاخر بسیاری دارد که متأسفانه از آن‌ها بی‌خبر بوده‌ایم و با توجه به اینکه سرمایه کشورها اکنون دیگر نفت و گاز و غیره نیست بلکه نیروی انسانی است پس بنا بر این حداقل با برگزاری همایش‌های مختلف یک‌روزه و یا چندروزه مردم را از داشتن مفاخری که به آن‌ها افتخار می‌کنیم آگاه سازیم.

وی اضافه کرد: حضور خانواده شهید عمله زاده تنها خبرنگار شهید شهرستان اهر در این مراسم مایه افتخار و مباهات بوده و در واقع امروز هر چه که داریم از جمله امنیت، آرامش و آسایش را مرهون جان‌فشانی و ازخودگذشتگی‌های شهدا هستیم و اگر شهدا نبودند ما در این امنیت نمی‌توانستیم زندگی کنیم.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تحقق شعار در حوزه فرهنگ و هنر برای بنده عقده‌ای در قلبم شده است، خاطرنشان کرد: وقتی‌که می‌گوییم جامعه و انقلابمان فرهنگی است باید برای آن نیز هزینه کنیم در حالی که ۸۵ درصد بودجه فرهنگ و هنر به دست ما نمی‌رسد ولی صد درصد پاسخگویی اذعان ماست.

چمیده فر با ذکر اینکه بایستی از زحمات یک‌ساله خبرنگاران در این روز به‌خصوص قدردانی کنیم اما این کار مقدور نیست، تصریح کرد: باید از تلاش‌های بی‌شائبه در روزهای گرم و سرد یک‌ساله خبرنگاران طی مراسمی تجلیل کنیم اما متأسفانه این کار برای ما مقدور نیست به خاطر اینکه اعتبارات درجاهای دیگر هزینه شده و اعتباری برای هزینه در حوزه فرهنگ و هنر نداریم.

وی در پایان افزود: متأسفانه فرهنگ و هنر به ویترین تمامی دولت‌ها تبدیل‌شده است، هر موقع به فرهنگ و هنر، خبرنگار و هنرمند نیاز داشته باشیم به یاد آن‌ها می‌افتیم و با کارت هدیه از آن‌ها تقدیر می‌کنیم که این اقدام جزو منفورترین اقدامات در حوزه فرهنگ و هنر است.