به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در همایش بزرگداشت مقام آیت‌الله مهدی سراج انصاری و روز خبرنگار در شهرستان کلیبر، اظهار داشت: اصلی‌ترین وظیفه خبرنگاران انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبری دارند و لازم است تا در بین مردم اطلاع‌رسانی شود و از طرفی خبرنگاران ضمن اینکه باید از دانش کافی و تجربه برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه خبر بر سه اصل سرعت، دقت و صحت مبتنی است، افزود: قطعاً بایستی خبرنگاران این سه اصل را رعایت کنند و شاخصه‌هایی که گفته شد نباید فدای دیگر شود و به‌نوعی نباید سرعت را فدای دقت کنیم.

فرماندار شهرستان کلیبر ادامه داد: اگر اتفاقی که سال ۱۳۷۷ برای شهید محمود صارمی و ۸ نفر از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نمی‌افتاد شاید روزی برای بزرگداشت مقام خبرنگار وجود نداشت اما مفهوم روز خبرنگار این نیست که هر خبری منعکس شود و انتظار داشته باشیم که همه از خبرنگار تعریف و تمجید کنند.

خدابخش بابیان اینکه خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین هستند، گفت: خبرنگاران وظیفه‌دارند تا دغدغه مردم را به طریقی به مسئولان منتقل کنند و بلعکس مطالبی را از مسئولین گرفته و به مردم منتقل می‌کنند خدای‌ناکرده در این بین مطالب نباید تغییر یافته و مسئله‌ای در جامعه پیش آورد.

وی اضافه کرد: حرفه و یا شغل خبرنگاری درآمدی ندارد که احساس کنیم خبرنگاران درآمد خوبی دارند و اگر عشق و علاقه در حرفه خبرنگاری وجود نداشته باشد قطعاً نمی‌توان موفق عمل کرد و کسانی که در این عرصه به دنبال درآمد هستند به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند موفقیت کسب کنند و زحماتی که خبرنگاران در این عرصه متحمل می‌شوند یقیناً بسیار بیشتر از درآمد ناچیز آن است.

فرماندار شهرستان کلیبر با تأکید بر اینکه اغلب خبرنگاران با اینکه درآمدی ندارند ولی برای ادای وظیفه حتی از جیب خود هزینه می‌کنند، اظهار کرد: خبرنگاران در رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب از تمامی حوزه‌ها می‌نویسند ولی کسی نیست که از درد و رنج خبرنگاران بنویسد و به آن‌ها ارزش و جایگاه دهد.

خدابخش تأکید کرد: قلمی می‌تواند در جامعه موفق باشد که انصاف را در تمامی حوزه‌ها رعایت کند درحالی‌که خبری که نوشته می‌شود قطعاً در جامعه تأثیرات صدچندانی خواهد داشت.

وی قلم‌فرسایی را در راستای توسعه، وحدت و اصلاح جامعه ارزشمند دانست، یادآور شد: اگر در جامعه به‌نوعی خبرنگار نشان دهد که اختلاف، تنش و مشکل در جامعه وجود دارد واقعاً نا انصافی است شاید اثر این اختلاف‌افکنی در این دنیا تمام شود ولی به‌عنوان یک مسلمان اعتقادداریم که در جایگاهی به اعمال و رفتار خود در پیشگاه پروردگار متعال پاسخگو خواهیم بود.

انتهای پیام/