به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی شهرستان اهر، انتخابات را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست، اظهار داشت: از زمان انقلاب اسلامی تاکنون بیش از سی‌وسه انتخابات سالم در کشور برگزارشده که این انتخابات‌ها افتخار بزرگ برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز شاهد انتخاباتی پرشور، دشمن‌شکن و قانونی و حضور حداکثری مردم در این انتخابات باشیم، افزود: حضور و شرکت آگاهانه مردم و انتخاب فرد اصلح دو شاخصه مهم در انتخابات پیش رو هستند، با توجه به اینکه هم‌زمان سه انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر برگزار می‌شود وظیفه مجریان انتخابات از گذشته سنگین‌تر است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم با رعایت اصل بی‌طرفی و مّر قانون و ایجاد فضای سالم و امن به جهت برگزاری انتخابات پرشور و سالم تلاش می‌کند و پیشگیری از جرائم انتخاباتی بر عهده قوه قضائیه بوده که ما برحسب وظیفه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان اهر از اوایل اسفندماه آغاز کرده ایم.

حجت‌الاسلام نظری بابیان اینکه رسیدگی به جرائم انتخاباتی و پیشگیری از آن ازجمله وظایف ذاتی دادگستری است، گفت: برگزاری اصل انتخابات بر عهده هیئت‌های نظارت بر انتخابات و دادگستری اهر در کنار هیئت نظارت بر انتخابات وظایف خاصی دارد.

وی با تأکید بر اینکه دادگستری شهرستان اهر تمامی فعالیت‌های داوطلبان و اخبار و اطلاعات انتخابات را رصد می‌کند، اظهار کرد: پیگیری موضوعات انتخاباتی با حساسیت بیشتر و در مرحله دیگر رسیدگی جرائم و تخلفات انتخاباتی بوده که دستگاه قضایی همانند سال‌های گذشته در کنار مردم غیور اهر و مجریان انتخاباتی شعبات ویژه ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی راه‌اندازی تخصیص داده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه دادستان این شهرستان به‌عنوان مدعی‌العموم و عضو اداری هیئت اجرایی انتخابات مسائل و موضوعات را پیگیری خواهد کرد، تصریح کرد: طبق قانون تبلیغات پیش از موعد مقرر از سوی کاندیداها ممنوع است که متاسفانه علاوه بر حوزه انتخابیه اهر در سایر حوزه‌ها نیز مشاهده می‌شود، امیدواریم با راهکارهای مناسب بتوانیم تبلیغات زودهنگام را به‌طور قانونی اداره و انتخابات را سالم برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام نظری در ادامه اضافه کرد: متأسفانه در زمان‌های منتهی به انتخابات بحث‌های توهین، تخریب و سایر مسائل غیراخلاقی و قانونی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مطرح می‌شود و برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌های اجتماعی نیازمند ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هستیم.

وی خریدوفروش رأی را از دیگر معضلات و آسیب‌های اجتماعی و انتخاباتی مسئولان و مردم عنوان کرد و بیان داشت: درگذشته برخی‌ها به‌منظور خریدوفروش رأی، چهره به چهره افراد را ملاقات می کردند ولی اکنون قبل از انتخابات به بحث‌های خریدوفروش رأی ورود پیدا می‌کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر به کاندیداهای انتخابات مجلس و شورا توصیه کرد تا از دادن وعده‌هایی که قادر به اجرای آن نیستند پرهیز کنند و گفت: برخی از کاندیداهای با دادن وعده‌ووعیدهایی که توان اجرایی ندارند مردم را رنجیده‌خاطر کرده‌اند و به این کاندیداها توصیه می‌کنیم تا از وعده‌ها خودداری کنند.

حجت‌الاسلام نظری با تأکید بر اینکه کسانی که قصد شرکت در انتخابات دارند مّر قانون و رعایت اخلاق انتخاباتی را مدنظر قرار دهند، افزود: دستگاه قضایی صلاحیت دارد تا باکسانی که نظم جامعه را برهم می‌زنند با آن‌ها برخورد کند و این وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مردم با حضور حداکثری در انتخابات اردیبهشت‌ماه سال آینده دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید کنند، خاطرنشان کرد: ما به انتخاب فرد اصلح نیاز داریم عدم وجود نماینده و شوراهای شایسته مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد در نبود فرد اصلح در امور، تمامی ضرر و زیان‌ها متوجه مردم غیور و انقلابی می شود.

انتهای پیام/