به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر که با محوریت برنامه‌ریزی برای جشنواره خیرین مدرسه یار، پروژه مهر، پروژه‌های نیمه‌تمام و هفته دولت و خانه معلم برگزار شد، اظهار کرد: پیرو جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اهر که در تهران برگزار شد خیرین با احداث مدارس در روستاهای سراجه لو، کوسه لر، شنقوش‌آباد، یاورکندی، ملالار، یایجلو، دامن آباد، طویله شامی، دهستان، قلندر و دیزبین با عمل به تعهدات خود عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از پروژه‌های ساخت مدارس در روستاها در مرحله اجرا و یا اتمام قرار دارد که برخی از این مدارس در شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید و نکته قابل‌توجه این‌که دانش‌آموزان اهری با هزینه خود مدرسه‌ای یک کلاسه در روستای گرده‌سنگ احداث می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به اینکه برای تکمیل خانه معلم اهر نیازمند اعتبار هستیم، افزود: قطعه زمینی به فروش گذاشته‌شده و با پول این زمین برای تکمیل خانه معلم هزینه می‌کنیم و با توجه به اینکه حدود دو ماه بود که عملیات عمرانی در خانه معلم اجرا نمی‌شد و علی‌رغم این‌که پیمانکار هزینه‌ای دریافت نکرده بود ولی عملیات عمرانی را در خانه معلم مجدداً آغاز کرده است.

شجاعی بابیان اینکه دستورالعمل پروژه مهر ۹۶ – ۹۷ به مدارس ابلاغ و در این راستا جلسه توجیهی برای مدیران شهرستان اهر برگزار می‌شود، گفت: چهار کارگروه بهسازی، تعمیر و تجهیز، کارگروه ساماندهی، کارگروه کارگاه‌های نظارت و ارزیابی و کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی با محوریت روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر در جهت پروژه مهر تشکیل می‌شود.

وی از تشکیل کمیته هدایت تحصیلی در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اهر خبر داد، بیان کرد: در بحث هدایت تحصیلی بیش از ۱۰ جلسه با حضور مدیران مدارس، اولیا و مدیران آموزش و پرورش مناطق هم‌جوار تشکیل یافته و با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در جهت کاهش و مهار رشته تجربی و توسعه رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش است که اعتراضات بسیاری را به دنبال داشت.

مدیر آموزش و پرورش اهر با تأکید بر اینکه اگر در بحث هدایت تحصیلی کمی تعلل صورت گیرد هنرستان‌ها روبه تعطیلی کشیده می‌شوند، ابراز داشت: دانش‌آموزان رغبتی برای تحصیل در هنرستان‌ها ندارند و اگر طرح دولت مبنی بر حذف رشته‌های ریاضی و تجربی و علوم پایه جایگزین شود در دولت دوازدهم اجرایی شود بسیاری از مشکلات والدین و دانش‌آموزان حل می‌شود.

شجاعی عمده مشکل آموزش و پرورش شهرستان اهر را تجهیز و تعمیر مدارس ذکر کرد، گفت: امکانات مدارس این شهرستان فرسوده هستند و از طرفی دیگر امسال نزدیک به ۴۰۰ دانش‌آموز افزایش‌یافته که با توجه به این موضوع تصمیم داریم تا جشنواره خیرین مدرسه یار شهرستان اهر را در شهریورماه برگزار کنیم.

انتهای پیام/