به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله اهر و هریس در سال ۱۳۹۱، گفت: ۲۲۹ نفر در این زلزله فوت کردند و ۲۵۰۰ خانه ویران شد و بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

وی ادامه داد: این خسارت‌ها بخشی از خسارت‌های قابل اندازه‌گیری بود. خسارات روحی و روانی زلزله بیش از حد تصور است. کمک‌های مادی و معنوی هموطنان و حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده از درد زلزله‌زدگان کاست و اینک زلزله‌زدگان به دلیل سرمازدگی و خشکسالی بی‌سابقه و رکود اقتصادی، با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. هر یک از زلزله‌زدگان حدود ۲۵ میلیون تومان به بانک‌ها بدهکارند و قادر به پرداخت بدهی خود نمی‌باشند و بانک‌ها علاوه بر عدم پرداخت وام بانکی به آنان متاسفانه یارانه زلزله‌زدگان را قطع می‌کنند آن هم قطع یارانه کسانی که یارانه برای آنان حیاتی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خاطرنشان کرد: زلزله‌زدگان محروم هرگز قادر به بازپرداخت این بدهی نیستند. متاسفانه قانون بودجه ۹۶ درباره بخشودگی سود، جریمه و استمهال اصل این تسهیلات به مدت سه سال اجرا نشده است. از رییس‌جمهور و هیات وزیران می‌خواهم با بخشودگی اصل وام و جرایم متعلقه به این گرفتاری زلزله‌زدگان پایان دهند تا یکبار دیگر حمایت جمهوری اسلامی از اقشار آسیب‌پذیر و زحمت اما کم بهره از امکانات کشور را اثبات کنند.

انتهای پیام/