به گزارش خبرنگار اهرامروز، شاهین درستکار، نماینده شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور در شمال‌غرب در نشستی مشترک با نماینده مردم اهر و هریس و فرماندار اهر در رابطه با تعیین تکلیف استادیوم ۵ هزار نفری اهر اظهار کرد: احداث استادیوم ورزشی ۵ هزار نفری به صورت هم‌زمان در شهرستان‌های اهر، سراب و جلفا آغاز شده بود ولی یک‌سال بعد از شروع عملیات اجرایی به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم، پیمانکاران از احداث این پروژه‌های ورزشی کناره‌گیری کرده‌اند.

نماینده شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور در شمال‌غرب با اشاره به این‌که بتن‌ریزی و میلگردگذاری فونداسیون استادیوم ۵ هزار نفری اهر شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور انجام داده است، افزود: متاسفانه بعد از هزینه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در استادیوم ۵ هزار نفری اهر به لحاظ عدم تخصیص اعتبار راکد مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل تکمیل و بهره‌برداری از استادیوم‌های ورزشی مراغه و میانه چه بود؟ گفت: روند احداث استادیوم‌های ورزشی مراغه و میانه از سال ۸۵ آغاز شده بودند و استادیوم مراغه را چند ماه پیش‌تر افتتاح کردیم، شاید آغاز احداث استادیوم‌های ورزشی در دست ما باشد ولی اتمام آن بستگی به تخصیص اعتبار از سوی دولت دارد.

درستکار تصریح کرد: اکنون بودجه مورد نیاز برای تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری اهر، ۵۰ میلیارد تومان است، اما نمی‌توان گفت که اگر احداث پروژه به دو سال برسد به چند میلیارد تومان اعتبار نیازمند شویم.

نماینده شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور در شمال‌غرب گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ پروژه استادیوم ۵ هزار نفری در کشور وجود دارد که با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد راکد مانده‌اند، اما در این میان با پیگیری‌های مداوم نماینده اهر و هریس در مجلس و دستور وزیر ورزش و جوانان احداث فاز نخست استادیوم ۵ هزار نفری اهر را آغاز می‌کنیم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر استادیوم ۵ هزار نفری اهر ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: هر سال اگر دولت ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای استادیوم ۵ هزار نفری اهر تخصیص دهد باز هم نمی‌توانیم کمتر از ۵ سال به بهره‌برداری برسانیم.

درستکار تاکید کرد: از سرگیری احداث استادیوم ۵ هزار نفری اهر دستور شخص وزیر ورزش و جوانان و پیگیری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس است که بنا داریم طرح فاز نخست پروژه را بازنگری کنیم و سپس احداث پروژه استادیوم اهر را به مناقصه می‌بریم که طبق پیش‌بینی ما نهایت تا سه یا ۴ ماه آینده مناقصه استادیوم ۵ هزار نفری اهر برگزار می‌شود.

نماینده شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور در شمال‌غرب خاطرنشان کرد: آن ۷ میلیارد تومانی که وزیر ورزش برای ادامه روند احداث استادیوم ۵ هزار نفری اهر به نماینده اهر قول داده‌اند قابل استناد بوده و به پروژه تزریق خواهد شد و تخصیص این اعتبار می‌تواند به پروژه استادیوم اهر تکان وارد کند.

تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری اهر و بازسازی زمین فوتبال هریس مطالبه مردمی است

بیت‌الله عبدالهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نیز در این جلسه اظهار کرد: کم‌لطفی‌هایی که از سوی دولت مرکزی نسبت به استان آذربایجان شرقی وجود دارد و دلیل آن معلوم نیست از مدیران و نمایندگان استان است یا واقعاً دولت کم‌لطفی می‌کند، اگر به سفرهای استانی و شهرستانی وزرا توجه کنیم مشغول افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها هستند ولی در استان آذربایجان شرقی چنین نیست.

وی بر لزوم بازسازی و تکمیل پروژه‌های تخریب شده و نیمه‌تمام ورزشی شهرستان‌های اهر و هریس تاکید کرد و گفت: زمین فوتبال شهرستان هریس به کلی از بین رفته است و استادیوم ورزشی اهر را نیز نیمه‌تمام مانده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه تبعیض در تخصیص اعتبار بین شهرستان‌ها و استان‌ها از سوی دولت هیچ مفهومی ندارد، افزود: تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری و خانه ورزش‌های رزمی اهر و بازسازی زمین فوتبال هریس از مهم‌ترین مطالبات جامعه ورزشکاران این شهرستان‌هاست.

عبدالهی بابیان اینکه با تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری شهرستان اهر، زمینه استفاده ورزشکاران ارسباران از این استادیوم فراهم می‌شود، بیان داشت: این‌که استادیوم ۵ هزار نفری در اهر واقع شده به منزله آن نیست که صرفاً اهری‌ها استفاده می‌کنند در حالی که اکنون اهر از مسابقات فوتبال منطقه میزبانی می‌کند و با تکمیل این استادیوم ورزشکاران می‌توانند از امکانات بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به نامه وزیر ورزش و جوانان در رابطه با تکمیل سالن ورزشی مینق و استادیوم ۵ هزار نفری اهر در سال ۹۶ و ۹۷ گفت: وزیر ورزش و جوانان دستور داده بود تا سالن ورزشی مینق و استادیوم ۵ هزار نفری اهر تا سال گذشته تکمیل شود ولی زیردستان وی اعتنایی به دستور وزیر نکردند و در ارتباط با توجیه‌پذیر بودن تکمیل استادیوم اهر باید عرض کنم ورزشکاران فوتبالی و هیات فوتبال اهر و ارسباران مستعدترین ورزشکاران را دارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: بنده در روزهای پایانی سال گذشته در تذکر کتبی از رئیس‌جمهور سوال کردم که چرا رتبه آذربایجان شرقی در شاخص‌های توسعه پایین است؟ در این راستا به مدیریت ارشد استان دستور دادند تا گزارش جمع‌آوری کند و بگویند عبدالهی دروغ گرفته است ولی هر اندازه گزارش جمع‌آوری فایده‌ای ندارد چون منبع من از بابت اعلام رتبه ۹ آذربایجان شرقی در شاخص‌های توسعه از گزارش سازمان برنامه و بودجه است.

گفتنی است، استادیوم ۵ هزار نفری اهر از مصوبات سومین سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان به استان آذربایجان شرقی در سال ۸۸ بود و زیرسازی این پروژه در سال ۹۰ انجام شده است که با گذشته قریب به ۱۰ سال هنوز راکد مانده است.

انتهای پیام/