به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در نشست فوق‌العاده ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر، رعایت توصیه‌های بهداشت فردی و اجتماعی را مهم‌ترین عامل در مبارزه با شیوع ویروس کرونا دانست اظهار داشت: ازدحام در خیابان‌ها و بازار با وجود توصیه‌های وزارت بهداشت در رابطه با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، نشان می‌دهد هنوز اغلب مردم خطرات کرونا را جدی نگرفته‌اند لذا به شهروندان اهری توصیه می‌کنیم اگر امور ضروری ندارید از خانه‌هایتان بیرون نروید.

وی با اشاره به اینکه احتکار تجهیزات و لوازم بهداشتی در شرایطی که ویروس کرونا سلامتی مردم را تهدید می‌کند، خیانت محسوب می‌شود، افزود: دستگاه قضایی به افرادی که با احتکار لوازم بهداشتی به مردم رحم نمی‌کنند هیچ رحمی نخواهد کرد، بنده این را به صراحت می‌گویم و هیچ مماشاتی نخواهیم داشت.

رئیس دادگستری اهر ادامه داد: دادستان عمومی و انقلاب اهر شبانه‌روز تلاش می‌کند تا محتکران را شناسایی کند و اگر گفته می‌شود ۱۰۰ واحد صنفی در جریان مبارزه با شیوع ویروس کرونا در اهر پلمپ شده به خودی خود نبوده بلکه با دستورات قضایی بوده و کنترل مبادی ورودی و خروجی اهر با دستور قضایی انجام می‌گیرد.

نظری گفت: بازرسی و نظارت بر واحدهایی که  در زمینه لوازم بهداشتی و خدماتی فعالیت می‌کنند تشدید می‌شود و کشف هرگونه احتکار برای فرد خاطی عواقب سختی خواهد داشت، چراکه در مجازات محتکران رحم نمی‌کنیم.

وی بابیان اینکه اگر بنابر تعطیلی صنف یا اماکن باشد باید قرارگاه زیستی شهرستان اهر بر آن اجماع نظر داشته باشند، تصریح کرد: صنف آرایش‌گران برای اعتراض به تعطیلی به دستگاه قضایی مراجعه کرده بودند، اگر بنا باشد همچنان تعطیل باشند باید نتیجه قطعی تصمیم‌گیری به صورت اجماعی باشد.

رئیس دادگستری اهر اضافه کرد: گزارشات رسیده به دستگاه قضایی حاکی از این است که تعطیلی میدان دواب، خرید و فروش دام را به کوچه و محل‌های غیر مرتبط انتقال یافته است به طوری که گزارشات به معاونت پیشگیری دادگستری آذربایجان شرقی نیز ارسال شده و خطر این اقدام خرید و فروشندگان دام به مراتب بیش از فعالیت میدان دواب است، لذا در این مورد نیز باید قاطعانه تصمیم‌گیری کنیم.

نظری خواستار تشدید کنترل وضعیت جسمانی مسافران در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر شد و گفت: خطر ویروس کرونا در کمین است اگر کنترل خودروهای بومی و غیربومی مبادی خروجی و ورودی شهرستان اهر کنترل نشود شاید وضعیت بیماری وخیم‌تر از حد تصور شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در دادگستری و دادسرای شهرستان اهر پرونده در جریان دارند و تا پایان فروردین‌ماه مهلت تعیین شده با توجه به شیوع ویروس کرونا اگر شرایط حضور در دادگاه‌ها را ندارند می‌توانند لایحه دفاعیه‌ای از طریق وکلا ارسال کنند مختار هستند و حتماً با وجود ارائه لایحه دفاعیه حضور در دادگاه الزامی نیست.

انتهای پیام/