به گزارش اهرامروز به نقل از ایثار آذربایجان شرقی، احمد ابراهیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: روز بزرگداشت شهدا، روز تکریم و گرامیداشت مقام و منزلت والای شهدا است.

 

وی با اشاره به تاریخچه و اهداف تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی به‌فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: این نهاد انقلابی باهدف رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران،حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و تجلیل، تکریم، صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و چندین اهداف دیگر در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ تشکیل گردید.

ابراهیمی افزود: در پی موافقت مقـام معظم رهبری حضرت آیت اله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نهادهای ایثارگری بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان جانبازان و ستاد امور آزادگان در سال ۱۳۸۳ تجمیع شدند تا ارائه خدمات به این قشر معزز به‌صورت متمرکز توسط نهادی بنام بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت پذیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر خدمت به خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر را توفیقی الهی برشمرد و عنوان کرد: این عزیزان قشری ارزشمند برای جامعه هستند و مردم همواره قدردان ایثار و فداکاری آن‌اند.

وی سبک زندگی شهدا را بهترین الگو برای گذر از مشکلات فعلی دانست و گفت: پرداختن به سبک زندگی شهدا و نهادینه شدن اهداف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، راه گشای تمامی مسائل و مشکلات در حوزه‌های فرهنگی،اجتماعی و حتی اقتصادی است.

گفتنی است، احمد ابراهیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ در خصوص تبیین روز بزرگداشت شهدا و آشنایی نسل جوان و نوجوانان با اهداف و آرمان‌های والای شهدا به سخنرانی پرداخت.

 انتهای پیام/