به گزارش خبرنگار اهرامروز، عادل فیضی در آیین تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر نیز در ادامه این آیین، اظهار کرد: متوسط جمعیت خانوار روستایی در آذربایجان شرقی ۲۸ خانوار بوده ولی این آمار در شهرستان‌های اهر و هوراند زیر ۵۰ خانوار ساکن هستند و برخی از روستاها نیز فصلی هستند که اهالی این روستاها علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری و سکونت دائم در روستا را ندارند.

وی با اشاره به زلزله سال ۹۱ شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس، گفت: بیش از ۸۰ درصد مساکن روستایی شهرستان اهر بازسازی شد ولی نمود این بازسازی‌ها در روستاها کمتر به چشم می‌خورد و متأسفانه برخی از روستائیان با وجود اینکه صاحب اسکن نوساخت می‌شوند ولی نمی‌توانند از خانه‌های خشتی خود دل بکنند این نیز از ضعف معیشت آن‌هاست.

مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: در جریان زلزله و با اجرای طرح‌هادی روستایی ۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاهای اهر مقاوم‌سازی کرده‌ایم ولی وجود خانه‌های خشتی در روستاها مانع از نمایان شدن چهره منازل جدید الاحداث می‌شود.

فیضی بابیان اینکه به لحاظ تعداد کم روستاهای بالای یک‌صد خانوار در اهر به‌تبع آن اجرای طرح‌هادی روستایی نیز در این شهرستان اندک است، ابراز داشت: به دلیل کم‌جمعیت بودن روستاها از نظر مشارکت نیز منطقه محروم مانده است و نیاز داریم تا به اجرای طرح‌هادی در روستاهای اهر بیشتر توجه شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه با استفاده از موقعیت و شرایط موجود روستاهای شهرستان اهر به کارگاه عمرانی تبدیل‌شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی مسئولین ذی‌ربط شهرستان در روستاهایی که حتی یک پروژه عمرانی هم اجرا نشده بود توانستیم با اجرای پروژه‌های متعدد این روستاها را به کارگاه عمرانی تبدیل کنیم.