به گزارش خبرنگار اهرامروز، سیاوش حاتم‌زاده در دیدار کارکنان معدن مس مزرعه با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، نماینده مردم اهر و هریس، مدیر مجتمع مس آذربایجان و فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که معدن مس مزرعه منبع ثابتی برای تامین آب ندارد اظهار داشت: منابع آبی معدن مس مزرعه عمدتاً از آب بارندگی‌ها تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت معدن مس مزرعه افزود: طی شش ماهه نخست سال‌جاری معدن مس مزرعه به سود بیش از ۱۱ میلیارد تومان رسیده است؛ به طوری که در طول سال گذشته ۶٫۵ میلیارد تومان سود داشتیم.

وی بابیان این‌که مشکلی که معدن‌کاران، خودروهای حامل مواد معدنی و روستائیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نامناسب بودن جاده دسترسی به معدن مس مزرعه است، گفت: از سه‌راهی روستای یخفروزان تا معدن مزرعه نیاز به اصلاح و احداث جاده دسترسی داریم تا خودروهای معدن و روستائیان از آن استفاده کنند.

حاتم‌زاده اضافه کرد: اگر از سه‌راهی روستای یخفروزان تا معدن مزرعه و راه روستاهای مزرعه، یخفروزان و قلندر را زیرسازی و آسفالت‌ریزی کنیم؛ البته طبق محاسبات ما با نرخ سال گذشته این طرح راه‌سازی و آسفالت‌ریزی به اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی نیازمندیم.

مدیرعامل شرکت معدن مس مزرعه با قدردانی از کارکنان معدن مس مزرعه از بابت تولید کنسانتره مس گفت: در برنامه داریم امسال میزان تولید کنسانتره مس را افزایش دهیم و اگر اکتشافات معدن مزرعه اهر منتج به نتیجه مثبت شود به کارخانه مدرن و مجهز تولید کنسانتره مس نیازمند خواهیم بود.

انتهای پیام/