محمد وحدتی هلان در گفت و گو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات مجلس مزایا و مضررات بسیاری دارد، اظهار داشت: اگر می خواهیم در کشور، استان ها و شهرستان ها به توسعه پایدار دست یابیم و لازمه آن نظرخواهی فنی و کارشناسی از مسئولان، دولتی ها و به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: قوانینی که در مجلس به تصویب می رسد باید بر مبنای نیازهای جامعه و کارشناسی شده باشد تا این قوانینی به تصویب برسد که بتواند مشکلات جامعه را واقع بینانه حل کند و وقتی قانونی تصویب شد مسئولان دولتی به این قوانین عمل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ذکر اینکه راه یابی نمایندگان علمی و کاردان و کارشناس به مجلس در توسعه پایدار در شهرها، استان ها و روستاها تاثیرگذار است، ادامه داد: اگر می خواهیم مجلس قوانینی تصویب کند تا در واقعیت بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد بستگی به ورود نمایندگان صاحب نظر و علمی دارد و این مهم با استانی شدن انتخابات تحقق می یابد.

وحدتی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به اهدافی که هم مردم و هم کشور به دنبال آن هستند دست خواهند یافت و مطمئناً با تصویب این طرح نقش احزاب در کشور تقویت و از ظرفیت های احزاب برای توسعه کشور می توانیم بهره گیری کنیم.

وی ابراز داشت: زمانی می توان انتظار رفع و رجوع مشکلات کشور از جمله آسیب های اجتماعی، بیکاری و اشتغال را داشت که مجلس قوانین متناسب با نیازهای جامعه تصویب کند و این مهم زمانی تحقق می یابد که با استانی شدن انتخابات، افرادی صاحب نظر، کارشناس و علمی به مجلس راه یابند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بابیان اینکه اگر فردی از شهرستانی بخواهد نماینده مجلس شود لازم است تا از شهرستان ها رای بیاورد، گفت: کسی که قصد راه یابی به مجلس را در صورت تصویب استانی شدن انتخابات داشته باشد بایستی بیش از انتخابات گذشته و در تمامی شهرستان ها هزینه کند تا خود را به مردم معرفی کند، بنابر این در این طرح هزینه های انتخابات افزایش خواهد یافت.

وحدتی در ادامه بیان داشت: داشتن مجلس مقتدر و کاربلد نیازمند هزینه است و این هزینه را در انتخابات استانی پرداخت می کنیم چراکه مجلس باید قوانینی متناسب با نیازها تصویب کند و آن هم میسر نمی شود مگر اینکه نمایندگان جزو افراد باتجربه و کاربلد باشند.

انتهای پیام/