به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین بازگشایی مدارس شهرستان اهر که در مدرسه دخترانه نمونه دولتی توحید برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی امتداد قیام عاشوراست و فلسفه قیام عاشورا که تبیین اهداف امام حسین(ع) در خصوص اصلاح امور و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه دهه اول ماه محرم تبیین‌کننده فلسفه قیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) است، افزود: هفته دفاع مقدس به‌نوعی امتداد دهه محرم‌الحرام بوده چراکه تاکنون هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم تا امروز دانش آموزان در امنیت و آرامش به تحصیل مشغول شوند.

فرماندار اهر با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت به‌تمامی دانش آموزان، گفت: دانش آموزان امروز آینده کشور را تضمین می‌کنند و در واقع اگر سطح علمی دانش آموزان هراندازه که فراتر رود همان اندازه آینده کشور روشن خواهد بود.

محمودی اضافه کرد: سال گذشته پرسش مهر از سوی رئیس‌جمهور در خصوص منشأ خشونت از کجا سرچشمه می‌گیرد و چرا در جامعه و دنیا خشونت وجود دارد و چه اقدامی انجام دهیم که خشونت در جامعه ریشه‌کن شود مطرح شد و واقعیت این است که در برخی از کشورها خشونت و درگیری وجود دارد ولی خوشبختانه کشورمان عاری از خشونت است.

وی بابیان اینکه علت عدم وجود خشونت در جامعه ایران حاکم بودن اخلاق است، ابراز داشت: زیربنای پیشرفت و توسعه هر کشوری توسعه علمی در آن کشور است، اگر در حوزه‌های علمی، فن‌آوری، عمرانی و اجتماعی مبنای توسعه علمی که از مدارس و دانشگاه‌ها نشات گرفته باشد آینده کشور روشن و با پیشرفت و توسعه همراه خواهد بود.

فرماندار اهر بر لزوم تربیت دانش آموزان با رویکرد اخلاق محوری و اخلاق در مدارس و جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: باید بیش از هر چیزی در مدارس و مراکز علمی به بحث اخلاق‌مداری توجه شود.

انتهای پیام/