آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 18830
شنبه - ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
فرماندار اهر؛

زیربنای پیشرفت و توسعه هر کشوری توسعه علمی در آن کشور است

زیربنای پیشرفت و توسعه هر کشوری توسعه علمی در آن کشور است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین بازگشایی مدارس شهرستان اهر که در مدرسه دخترانه نمونه دولتی توحید برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی امتداد قیام عاشوراست و فلسفه قیام عاشورا که تبیین اهداف امام حسین(ع) در خصوص اصلاح امور و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه دهه اول ماه محرم تبیین‌کننده فلسفه قیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) است، افزود: هفته دفاع مقدس به‌نوعی امتداد دهه محرم‌الحرام بوده چراکه تاکنون هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم تا امروز دانش آموزان در امنیت و آرامش به تحصیل مشغول شوند.

فرماندار اهر با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت به‌تمامی دانش آموزان، گفت: دانش آموزان امروز آینده کشور را تضمین می‌کنند و در واقع اگر سطح علمی دانش آموزان هراندازه که فراتر رود همان اندازه آینده کشور روشن خواهد بود.

محمودی اضافه کرد: سال گذشته پرسش مهر از سوی رئیس‌جمهور در خصوص منشأ خشونت از کجا سرچشمه می‌گیرد و چرا در جامعه و دنیا خشونت وجود دارد و چه اقدامی انجام دهیم که خشونت در جامعه ریشه‌کن شود مطرح شد و واقعیت این است که در برخی از کشورها خشونت و درگیری وجود دارد ولی خوشبختانه کشورمان عاری از خشونت است.

وی بابیان اینکه علت عدم وجود خشونت در جامعه ایران حاکم بودن اخلاق است، ابراز داشت: زیربنای پیشرفت و توسعه هر کشوری توسعه علمی در آن کشور است، اگر در حوزه‌های علمی، فن‌آوری، عمرانی و اجتماعی مبنای توسعه علمی که از مدارس و دانشگاه‌ها نشات گرفته باشد آینده کشور روشن و با پیشرفت و توسعه همراه خواهد بود.

فرماندار اهر بر لزوم تربیت دانش آموزان با رویکرد اخلاق محوری و اخلاق در مدارس و جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: باید بیش از هر چیزی در مدارس و مراکز علمی به بحث اخلاق‌مداری توجه شود.

انتهای پیام/