به گزارش خبرنگار اهرامروز، اکبر فلاح در جلسه کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان اهر با قدردانی از پیگیری‌های مستمر فرماندار اهر برای ریشه‌کن شدن معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار داشت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز که به صورت شبانه اتفاق می‌افتد و همان‌طور که مطرح شد ساخت‌وسازها از داخل مجموعه شهرداری اهر هدایت می‌شود شاید هزینه ناچیزی عاید شهرداری شود اما حقیقتاً معماری شهر اهر را زیرسؤال برده‌اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی اهر افزود: طرحی که برای ساماندهی ساخت‌وسازهای غیرمجاز ارائه شده در صورت همکاری مجموعه شهرداری اهر؛ می‌تواند نتایج مثبتی برای معماری شهری داشته باشد چراکه تداوم ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز به اصول شهرسازی لطمه وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: بارها از اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی به شهردار وقت گفته شد تا بیایند تا طرح تفصیلی شهر اهر نهایی کنند، منتهی شهردار وقت حاضر به همکاری با اداره‌کل راه و شهرسازی استان جهت دریافت طرح تفصیلی نشد البته فقط در آذربایجان‌شرقی شهر اهر طرح تفصیلی ندارد و از طرفی ایراداتی که در طرح جامع وجود دارد.

فلاح بابیان این‌که از سرپرست شهرداری اهر می‌خواهیم خطای گذشته را تکرار نکند و برای آماده‌سازی طرح تفصیلی همکاری کند، ابراز داشت: طرح تفصیلی شهر اهر واقعاً نیاز است و بایستی اجرای این طرح در اولویت مدیریت جدید شهرداری اهر قرار گیرد.