به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اهر، اظهار داشت: بنده از ۱۷ خرداد دوران نمایندگی را آغاز کرده‌ام و پس از آغاز به کار با شهرداران و شوراهای شهر و روستا منطقه با معاون وزیر کشور دیداری داشتم تا بتوانیم امکانات و منابع بیشتری برای شهرداری‌ها جذب کنیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها اتمام بزرگراه اهر – تبریز است و با اتمام این پروژه نه‌تنها در اقتصاد منطقه خواهد داشت بلکه انشاالله دیگر شاهد یتیم شدن کودکان و داغ‌دار شدن خانواده‌ها نخواهیم شد.

عبدالهی اظهار داشت: در خصوص بزرگراه با رئیس سازمان برنامه و بودجه در جهت تأمین بودجه دیدار داشتیم درحالی‌که حل مشکل وابسته به این سازمان است.

پیگیری اتمام پروژه‌های سد اهر و هریس

وی در خصوص جاده مرگ اهر تبریز نیز گفت: طبق گفته مسئولان امسال ۳۵ کیلومتر از بزرگراه اهر تبریز زیر بار ترافیکی می‌رود و ما نیز امیدواریم این وعده تحقق یابد و از طرفی برای رئیس‌جمهور در جریان رأی اعتماد یادآور شدم که این بزرگراه هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه کمبود آب یکی از اساسی‌ترین مشکلات و معضلات جامعه است، افزود: همه از کمبود آب رنج می‌برند درحالی‌که اگر همین سد ستارخان نبود وضعیت شهرستان اهر چگونه می‌شد.

این نماینده مجلس ابراز داشت: بنده برای اتمام پروژه‌های سد اهر و هریس پیگیر هستم و با رفع مشکل آب مردم امیدواریم حداقل بتوانیم دین خود را به مردم ادا کنیم.

وی گفت: متأسفانه در برخی روستاها اصلاً آب مورد نیاز نداریم و برخی‌ها نیز با تانکر آب‌رسانی می‌کنند.

مردم اهر و هریس توان بازپرداخت وام‌های زلزله را ندارند

عبدالهی اظهار داشت: لازمه ایجاد اشتغال برای جوانان تولید و حمایت همه‌جانبه است. ادارات دیگر کارایی مطلوبی ندارند که بخواهیم از ادارات برای اشتغال استفاده کنیم.

وی ادامه داد: معادن شهرستان اهر بهترین و مناسب‌ترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال جوانان است، معدن منطقه شله بران در مرحله تحقیقات قرار دارد و اخیراً با رفع مشکل معدن مس انجرد شاهد افتتاح این معدن در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی گفت: مردم شهرستان‌های اهر و هریس توان بازپرداخت وام‌های زلزله را ندارند، برای بار دوم که رئیس‌جمهور را در مجلس ملاقات کردم مشکل بازپرداخت را مطرح کرده‌ام.

عبدالهی همچنین افزود: سهم شهرستان اهر در اقتصاد صفر است، شهرستان اهر با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار در حوزه گردشگری ولی هنوز آن‌طور که باید و شاید از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بهره لازم را نبرده‌ایم.

انتهای پیام/