به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر بابیان اینکه تعیین بستر رودخانه اهرچایی با جدیت ادامه می‌یابد اظهار کرد: دستگاه قضایی و نهادهای ذی‌ربط به لحاظ جلوگیری از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، عزم جدی برای آزادسازی بستر رودخانه اهرچایی دارند و می‌بایست این اقدام صورت می‌گرفت.

وی افزود: تامین اعتبارات برای آزادسازی بستر رودخانه‌های شهرستان اهر از جمله اهرچایی عمدتاً باید از محل درآمدهای وزارت نیرو تامین شود اما از این‌رو به لحاظ اهمیت موضوع سعی می‌کنیم بخشی از اعتبارات را در شهرستان تامین کنیم.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها و بی‌توجهی‌هایی که در گذشته وجود داشته باعث ایجاد توقع در مردم شده است به عبارتی اهر چون جزو شهرستان‌هایی است که حریم رودخانه‌هایش بیشتر تصرف شده می‌بایست به این موضوع استانی نگاه شود.

محمودی در ادامه بر لزوم مدیریت توزیع عادلانه منابع آب، رفع تصرفات حریم بستر رودخانه‌ها و نوسازی شبکه آبیاری فرسوده تاکید کرد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان اهر با همکاری همدیگر به سازمان‌های مربوطه پیشنهاد نوسازی شبکه فرسوده آبیاری را ارائه دهند تا تامین اعتبار شود چراکه در شرایط فعلی شبکه آبیاری سد ستارخان، سوءاستفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در تحویل آب به بخش کشاورزی طبق تصمیمات نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب عمل شود و اما و اگرها را قبول نمی‌کنیم، امور آب و کمیته نظارت بر توزیع آب در این زمینه مسئولیت دارند.

بر اساس تصمیم اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر مقرر شد تا اولویت تخصیص منابع آب با باغات مجوزدار باشد و آب به باغات غیرمجاز تحویل نشود.

در این جلسه مقرر شد تا دستگاه‌های مربوطه برای صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در بخش صنعت و ۲۰ درصد در بخش شرب برنامه‌ریزی کنند.