به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالقاسم سلطانی در بازدید از روند ساخت بزرگراه اهر-مشگین‌شهر با اشاره اعتبارات پروژه ملی بزرگراه اهر-مشگین‌شهر از بودجه ملی سنواتی تامین می‌شود، اظهار داشت: نام اصلی این پروژه بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر- اهر است که از مدت‌ها قبل از سمت اردیبل آغاز شده بود که بعد از پیگیری و موافقت مقامات استانی و وزارت راه و شهرسازی، این پروژه را از سمت شهرستان اهر شروع کردیم.

وی افزود: محور اهر-مشگین‌شهر، محور ارتباطی بین استان اردبیل و آذربایجان شرقی بوده و ۴۰ کیلومتر آن در محدوده آذربایجان شرقی واقع شده است که ۲۰ کیلومتر ۴ بانده کردن جاده اهر-مشگین‌شهر به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بابیان اینکه عملیات خاکبرداری و خاکریزی در ۶ کیلومتر بزرگراه اهر-مشگین‌شهر توسط پیمانکار شروع شده است، گفت: متاسفانه تا به امروز هیچ‌گونه پرداختی از سوی دولت به پیمانکار پروژه نداشتیم، امیدواریم با رایزنی‌هایی که انجام خواهیم داد بتوانیم با تامین مالی پروژه، بتوانیم به روند ساخت بزرگراه اهر-مشگین‌شهر سرعت ببخشیم.

سلطانی تصریح کرد: برای ساخت حدود ۲۰ کیلومتر از بزرگراه اهر-مشگین‌شهر که با پیمانکار قرارداد منعقد شده حدود ۸۵ میلیارد تومان است و قطعات دیگر این پروژه نیز به مرور جهت شروع عملیات اجرایی از طریق مناقصه به پیمانکاران واگذار می‌شود.

وی، تکمیل بزرگراه اهر-مشگین‌شهر را برای اتصال شهرستان اهر به مرز جمهوری آذربایجان را با اهمیت دانست و گفت: احداث آزادراه تبریز-اهر-مرز آذربایجان با توجه به اهمیت اتصال به کشور همسایه، انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی از طریق سازمان برنامه و بودجه و انتخاب طرف مشارکتی (سرمایه‌گذار بخش خصوصی) شاهد شروع این پروژه آزادراهی باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی یادآور شد: شروع پروژه آزادراه تبریز-اهر-مرز آذربایجان آن هم با اعتبار دولتی کمی سخت به نظر می‌رسد، اگر برای این پروژه ۱۷۰ کیلومتری، سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیدا کنیم و مقامات استان نیز پیگیری کنند تا مرز شهرستان بیله‌سوار ادامه خواهد داشت.

سلطانی با اشاره به آخرین وضعیت بزرگراه اهر-تبریز گفت: خوشبختانه بخش عمده بزرگراه اهر-تبریز تکمیل شده و تنها ۸ کیلومتر باقی‌مانده است که پیش‌بینی می‌کنیم نهایتاً تا اواخر فصل کاری یعنی شهریورماه بزرگراه اهر-تبریز را تکمیل می‌کنیم.

وی از واگذاری طرح مطالعاتی پروژه ارتقاء کمربندی اهر-مشگین‌شهر به بزرگراه خبر داد و افزود: در حال حاضر احداث تقاطع غیرهم‌سطح کمربندی اهر-مشگین‌شهر در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را شروع کرده‌ایم و طرح مطالعاتی این کمربندی را جهت ارتقاء به بزرگراه نیز تحویل دادیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که بزرگراه اهر-مشگین‌شهر مشکلاتی در تامین اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه اعتباری از بابت ساخت این بزرگراه به پیمانکار پرداخت نشده است، اگر بتوانیم حداقل ۵۰ درصد هزینه‌های پیمانکار را تامین کنیم به قطع یقین ساخت این پروژه سرعت می‌گیرد.

گفتنی است؛ مدیرکل و معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با دعوت نماینده منتخب مردم اهر و هریس جهت رفع موانع پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر ضمن سفر به این شهرستان از پروژه‌های راه‌سازی بزرگراه اهر-تبریز، بزرگراه اهر-مشگین‌شهر و تقاطع غیرهم‌سطح بازدید کرد.

انتهای پیام/