به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین شکرگزاری برداشت گندم که در روستای مزرعه حاج عابدین شهرستان اهر برگزار شد، پرداخت زکات، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از مظاهر حکومت دینی دانست اظهار داشت: ما همواره باید خداراشاکر باشیم صاحب نظام و حکومتی هستیم که استکبار جهانی، حکومت اسلامی را رقیبی سرسخت می‌داند و امروز صاحب عزت و اقتدار هستیم.

وی افزود: علی‌رغم اعمال شدیدترین تحریم‌ها و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی، ولی ملت ایران همواره گوش به فرمان رهبری بوده‌اند و با آن‌که دشمنان با تمام وجود برای مقابله با ایران به میدان آمدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

امام جمعه اهر ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از آن‌که پهبادشان به دست سپاه پاسداران ساقط شد به دنبال راهی بودند تا مخمصه و ذلتی که دچار آن شده بودند رهایی یابند ولی بهانه‌ای پیدا نکردند که نهایتاً رئیس‌جمهور آمریکا متوسل به دروغ‌گویی شد و با این دروغ که پهباد ایران را ساقط کردند رسوایی به بار آوردند.

حاجی‌زاده، مذاکره مجدد با آمریکا را در شرایط فعلی بی‌فایده عنوان کرد و گفت: آمریکایی که در مسئله برجام خود را نشان داد و بدعهدی‌اش به رخ کشید ارزشی برای مذاکره مجدد ندارد این در حالی است که مذاکره با آمریکا عزت و اقتدار کنونی کشور را خدشه‌دار می‌کند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم‌های یک‌جانبه می‌توانند ملت ایران را به زانو درآورند یا دچار قحطی کنند، کور خوانده‌اند ما ۴۰ سال است که تحریم هستیم و به حول قوه الهی هر روزمان در شرایط تحریمی پیشرفت می‌کنیم از این‌رو اگر به ۴۰ سال گذشته نگاه کنیم پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف ملموس بوده است.

امام جمعه اهر در ادامه با تاکید بر این‌که پرداخت زکات و خمس مال فرد را پاک می‌کند، خاطرنشان کرد: زکات از دو جهت اهمیت دارد یکی این‌که ناپاکی را از مال دور می‌کند و دومی این است که به هم‌نوعان مان کمک می‌کنیم.

حاجی‌زاده گفت: با پرداخت زکات بسیاری از خلاءهای جامعه پُر می‌شود به عبارتی هر ساله از محل پرداخت زکات جهیزیه تعدادی از نوعروسان نیازمند، هزینه درمانی نیازمندان و برای دانش‌آموزان و دانشجویان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، یادآور شد: شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در خودکفایی متبلور می‌شود اما این‌که مدام شعار بدهیم و به اجنوی‌ها وابسته باشیم شعار تاثیری ندارد ولی وقتی خودکفا شدیم و نیازی به بیگانگان نداشتیم آن موقع شعار «مرگ بر آمریکا» تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/