به گزارش خبرنگار اهرامروز، صمد علی‌اکبرزاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم با محوریت تهدیدهای بهداشت عمومی در شهرستان اهر، اظهار کرد: به اعتقاد بنده جامعه روحانیت، معلمان و اساتید بایستی در جلسات و محافل در خصوص رعایت مسائل بهداشتی پرداخت کنند عدم رعایت بهداشت محیط تعهد سنگینی است و تنها وظیفه شورا یا شهرداری نیست بلکه باید تمامی دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه نریختن زباله در معابر عمومی باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود، افزود: سعی داریم تا جایی که ممکن است جمع‌آوری زباله‌ها به شب‌ها موکول کنیم تا از پخش شدن زباله‌ها توسط حیوانات جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر برای زیباسازی و ساماندهی کوچک چای برنامه‌ریزی کرده‌اند با اینکه اجرای این طرح کمی سخت و دشوار است و نیاز به مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌ها داریم که در این خصوص با مسئولان استانی نیز دیداری داشتیم.

علی‌اکبرزاده با تأکید بر اینکه کانال فاضلاب منطقه شله بران برای جمعیت ساکن آن آسیب‌پذیر است، گفت: برای ساماندهی و رفع نواقصات کانال فاضلاب منطقه شله بران اقدامات لازم در حال انجام بوده و شهرداری اهر در این خصوص به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر ساماندهی شغل‌های مزاحم را خارج از توانایی شهرداری اهر دانست، یادآور شد: شهرداری اهر به‌تنهایی نمی‌تواند شغل‌های مزاحم را ساماندهی کند با توجه به در اهر درآمدها پایین بوده و اقتصاد ضعیف است با اینکه سعی داریم شغل‌های مزاحم را ساماندهی کنیم و در این راستا چندین نقطه از شهر را برای استقرار شغل‌های مزاحم تعیین خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر با آغوش باز انتقادات و پیشنهادات را می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم اعضای شورای شهر که با هدف خدمت به عرصه وارد شده‌اند در پیشگاه خداوند متعال و مردم شرمنده نشوند و سعی داریم با رویکردهای جدید شورای پنجم را متفاوت‌تر از سایر دوره‌ها شود.