به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در آیین تودیع و معارفه‌ی شهردار اهر با اشاره به این‌که بنده از اول به اعضای شورای اسلامی شهر اهر متذکر شدم که باید استقلال فکری داشته باشید، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر اهر منتخب و وکیل مردم هستند، وکیل باید در فکر موکل باشد و مجدداً توصیه می‌کنم تا در تصمیم‌گیری برای شهر مستقل باشند.

رئیس دادگستری اهر افزود: بعضاً در شهر اهر با چالش‌هایی مواجه بودیم و مسائل مهم و خدمات شهری به حاشیه رفته است، آقایان اعضای شورای اسلامی شهر اهر شما وظیفه شرعی و قانونی در قبال کسانی دارید که شما را به عنوان اعضای شورای شهر انتخاب کرده‌اند؛ اگر غیر از مسائل شهر به امورات شخصی بپردازید در این دنیا و آخرت باید پاسخگو باشید.

وی بابیان این‌که برخی تعلل‌های شورای اسلامی شهر اهر در طول چند ماه گذشته، موجب رنجش خاطر مردم شده است، تصریح کرد: نیاز نیست تا فلان مسئول را راضی نگه‌دارید، چراکه اولویت اول و آخر اعضای شورای اسلامی شهر اهر خدمت به مردم است و اگر به وظایف‌تان در قبال مردم عمل نکنید و ترک فعل کنید برابر بخشنامه رئیس قوه قضاییه، دادستان به عنوان مدعی‌العموم ورود می‌کند. همان‌طور که اگر در قضیه انتخاب شهردار ورود نمی‌کرد مسئله انتخاب شهردار حل نمی‌شد.

نظری خطاب به شهردار اهر گفت: به قانون عمل کنید، اگر مغایر با قانون عمل کنید با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شویم، حاشیه‌سازی مهم‌ترین معضل در شهر اهر بوده که باعث عقب‌ماندگی شهر می‌شود و این حاشیه‌سازی‌ها موجب شده از خدمات‌رسانی به مردم محروم شوند.

رئیس دادگستری اهر با ذکر این‌که هزینه منابع مالی شهرداری اهر تا زمانی که حقوق کارکنان شهرداری پرداخت نشود جایز نیست، بیان داشت: مردم راضی نیست تا حقوق کارکنان شهرداری اهر بماند و شهرداری اهر منابع مالی را در جای دیگری هزینه کند، اولویت باید پرداخت حقوق کارکنان باشد و از اصراف و تضییع پرهیز شود.

وی بر لزوم پرداخت بدهی‌های شهرداری اهر تأکید کرد و گفت: شهرداری اهر بدهی‌هایی دارد که از زمان شهرداران و شوراهای سابق مانده و موجب شده بود تا شهرداری اهر ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان متحمل بار مالی شود، برخی از پرونده‌های بدهی شهرداری اهر در دستگاه قضایی وجود دارد که نیاز به حل و فصل دارد.

نظری تأکید کرد: تبعیض‌ها باید در خدمات‌رسانی عمومی به شهروندان اهری کنار گذاشته شود، چراکه جایز نیست محلی که یکی از مسئولان سفارش می‌کند را آباد کنیم و مابقی محلات را فراموش کنیم، از بابت همین تبعیض‌ها شهروندان به دستگاه قضایی شکایت و گلایه می‌کنند. متأسفانه وضعیت برخی محلات به گونه‌ای است شایسته شهر گفتن را ندارد.

رئیس دادگستری اهر با انتقاد از بی‌توجهی به حل معضل سدمعبر در شهر اهر ابراز داشت: یکی از معضلاتی که شهرداری اهر نسبت به حل آن وظیفه دارد سدمعبر است که متأسفانه سال‌هاست برای حل معضل سدمعبر اقدامی قابل‌توجهی نشده است و همچنین معضل ترافیک شهری نیز باید ساماندهی شود چراکه سال‌هاست اهری‌ها از بابت ساخت‌وسازها جریمه پرداخت می‌کنند و این جرایم باید صرف ایجاد پارکینگ‌ عمومی می‌شد اما پارکینگ نداریم. با کمال‌ تأسف برخی‌ها معابر عمومی را به ملک شخصی تبدیل کرده‌اند.

وی با گلایه از افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر اهر اظهار کرد: متأسفانه ساخت‌وسازهای غیرمجاز بسیاری در شهر اهر اتفاق می‌افتد که نیاز به ورود شهردار اهر دارد تا ساماندهی شود. از طرفی هم دستگاه قضایی بدون غرض شخصی در خدمت تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان خواهد بود.

نظری از ورود دادستانی به ترک فعل از سوی هر مقام و مسئولی با دستور صریح رئیس قوه قضاییه خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیران اگر ترک فعل کرده و یا از بیت‌المال به نفع شخصی استفاده کنند، دستگاه قضایی ورود می‌کند.