به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان اهر، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه تاکنون زحمات زیادی برای کشور کشیده شده ولی هنوز به خواسته‌هایمان نرسیده‌ایم.

وی افزود: شهرستان اهر در یکسری مسائل مظلوم است و شهرستان‌هایی هم‌تراز اهر شهرستان ویژه شده‌اند و از طرفی شهرستان‌هایی هستند که کمتر از اهر روستا دارند ولی چندین بخش‌دارند اما اهر تنها یک بخش مرکزی دارد.

عبدالهی با اشاره به اینکه اقتصاد در شهرستان اهر مبتنی بر کشاورزی و دام‌پروری است، گفت: اما در اهر ظرفیت‌های معدنی نیز داریم به‌طوری که بنده در طول دو ماه حتی صدایی در مجلس نشنیده‌ایم که از مشکلات دام‌پروران گفته شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: برخی کوتاهی‌ها و کم‌لطفی‌هایی که شامل حال شهرستان اهر نیز می‌شود به دولت و مجلس باز می‌گردد.

وی بابیان اینکه تأکید داریم که بزرگراه اهر – مشکین‌شهر هم‌زمان با بزرگراه اردبیل آغاز شود، تصریح کرد: عمده اقتصاد مشکین‌شهری‌ها با مسافرت تبریزی‌ها تأمین می‌شود و احداث بزرگراه اهر – مشکین‌شهر تردد مسافران را تسریع می‌کند.

عبدالهی بیان داشت: با ۲۴ میلیارد تومان پول و اوراق مشکل بزرگراه اهر تبریز حل نمی‌شود بلکه کسانی هم که گفته‌اند جاده مرگ دروغ نگفته‌اند با وجود پیگیری و تلاش فرماندار و استاندار هنوز وعده رئیس‌جمهور تحقق‌نیافته است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: شهرستانی که از معضل بیکاری بیشترین صدمه را دیده شهرستان اهر است و در این شهرستان میزان بیکاران بیش از حد تصور بوده و نمی‌توان با اقدامات معمول بیکاری را ریشه‌کن کرد اگر جهشی نباشد بیکاری حل نمی‌شود.

وی با اشاره به بدهی ۱۲ میلیاردی دولت به شهرداری‌های اهر و هریس، گفت: دولت دهم صدور رایگان پروانه ساخت و ساز در جریان زلزله سال ۹۱ ارسباران را تصویب کرد ولی هنوز دولت گذشته به پایان رسید اما بدهی ۱۲ میلیارد تومانی شهرداری‌های اهر و هریس پرداخت‌نشده است باید از مسئولان پرسید چرا حق فقیرترین شهرداری‌ها را نمی‌دهید؟

وی با ذکر این‌که باید به روستائیان اصرار و التماس کنیم که در روستاها خانه بسازند و تولیدکننده باشند، تأکید کرد: مشکلات مردم در اوایل انقلاب بسیار کم بود ولی اکنون بسیار زیاد است و برخی ادارات بی‌خود و بی‌جهت برای مردم مانع‌تراشی می‌کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس عمده مشکل مردم و سرمایه‌گذاران را تغییر کاربری اراضی عنوان کرد، تأکید کرد: برخی از مسئولان در این رابطه انعطاف نشان نمی‌دهند در حالی که مردم ولی‌نعمتان ما هستند نباید به آن‌ها بدی کنیم و از طرفی اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم باید سرمایه‌گذار جذب کنیم تا جایی که مسئولان مانع‌تراشی کنند کار سرمایه‌گذاران فرار خواهد بود.

عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی برای معرفی مدیر خود در اهر حاضر به حضور در شهرستان نیست و این اقدام از یک مسئول باعث تأسف است مدیری که این‌گونه حرکاتی دارد چگونه می‌خواهد مشکلات شهرستان‌ها را رفع کند، مدیری که اخیراً منصوب‌شده باید مدیرکل برای معرفی‌اش در شهرستان حضور یابد.

انتهای پیام/