به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه مشترک پدافند غیرعامل و پیشگیری از جرایم دادگستری شهرستان اهر که با محوریت بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر برگزار شد، اظهار داشت: هر دستگاه و نهادی مسئولی دارد و مسئول آن اداره مکلف است تا به وظایف محوله عمل کند، اما گاهاً شاهد قصوراتی در عمل به وظایف در برخی ادارات را شاهد هستیم.

رئیس دادگستری اهر افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر ایرادات فنی دارد و همان‌طور که رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر اشاره کردند تصفیه‌خانه فاضلاب شهری پساب و فاضلاب را به‌طور کامل و اصولی تصفیه نمی‌کند.

وی خطاب به رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر گفت: هر اداره‌ای از وظایف خود قصور کرده و تقصیر دارد را اعلام کنید و چون مدیران ادارات موظف به رفع نواقصات و کاستی‌های موجود در شهرستان است و این امر نیازی به تعیین ضرب‌الاجل ندارد، وضعیتی را می‌بینیم واقعاً قابل تحمل نیست و اگر مردم و فرزندان‌شان در نتیجه تهدید علیه بهداشت عمومی دچار بیماری شوند مسئولیت بر عهده‌ی اداراتی که کم‌کاری کرده‌اند.

نظری ادامه داد: هرچند نواقصات و قصوراتی که منجر به شکل‌گیری منشأهای بوی نامطبوع و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌شود در نتیجه کم‌کاری مدیران سابق است، اما مدیران فعلی شهرداری اهر و اداره آب و فاضلاب ملزم به رفع ایرادات و نواقصات هستند.

رئیس دادگستری اهر تصریح کرد: برای روشن‌تر شدن مواردی که مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی و شکل‌گیری منشأهای بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر است منتظر گزارش کارشناسی بهداشت محیط و اداره حفاظت محیط زیست اهر هستیم که باید تا ۲ روز آینده این گزارش به دادستانی اهر ارجاع شود.

وی بابیان این‌که شهرداری اهر مدت‌هاست در دفن اصولی زباله در زباله‌گاه قصوراتی دارد که قابل پنهان‌کاری نیست، ابراز داشت: به هر طریقی که ممکن است باید بوی نامطبوعی که آسایش و زندگی مردم را مختل کرده ریشه‌کن شود و راهکارهای لازم نیز برای حل این معضلات ارائه شده؛ حال باید منتظر عملکرد نهادهای ذی‌ربط باشیم.

نظری خاطرنشان کرد: بوی نامطبوع میدان شورا، کوی فرهنگیان و محلات هم‌جوار ناشی از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر است که همه بر صحت این موضوع آگاه‌اند ولی باید برای رفع این ایرادات فنی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اقداماتی از قبیل نوسازی دستگاه‌ها و احداث فاز دوم تصفیه‌خانه در اولویت قرار گیرد.

رئیس دادگستری اهر با قدردانی از پیگیری‌های مستمر فرماندار اهر برای حل مشکلات و معضلات شهری اهر اضافه کرد: تلاش و پیگیری‌های فرماندار شهرستان اهر بر این است تا گره از مشکلات مردم باز کند، در جریان موضوع بوی نامطبوع فرماندار اهر نیز به جد پای‌کار بوده و هست.