به گزارش خبرمگار اهرامروز، ارسلان طهماسبی در آیین افتتاح خانه محروم در روستای ساری سولی شهرستان اهر، اظهار کرد: سپاه ناحیه اهر در خصوص احداث واحدهای مسکونی مددجوی عنایت خاصی دارد در حالی که سال گذشته سه واحد مسکن احداث شد و امسال ۵ مورد که ۴ واحد توسط بسیج سازندگی سپاه و یک واحد دیگر نیز توسط بسیج دانشجویی در دورافتاده ترین روستاهای شهرستان اهر احداث می شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر با اشاره به اینکه سپاه ناحیه اهر ضمن این که در روستاها واحد مسکونی احداث می کنند بلکه در کنار آن در سایر زمینه ها نیز به خانواده های روستایی کمک رسانی می کنند، افزود: سپاه علاوه بر فعالیت در عرصه ی عمرانی در زمینه تامین کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و لوازم خانگی خانواده های نیازمند روستایی نیز مساعدت دارند.

وی ادامه داد: خانواده ای که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی صاحب مسکن می شود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به امور محرومین و فقرا، به دختران دم بخت این خانواده جهیزیه توسط کمیته امداد اهدا شده و در حال حاضر برای اشتغال تنها فرزند پسر آنها نیز تسهیلات اعطا می شود.

طهماسبی بابیان اینکه تکلیف کمیته امداد این است که در راستای محرومیت مناطق اعتبارات خود تخصیص دهد، بیان کرد: در روستای ساری سولی ۱۹ خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر هستند که سرپرست سه خانواده زیر ۶ سال سن و سرپرست ۱۶ خانواده بالای شصت سال سن دارند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر در ادامه تاکید کرد: علی رغم کمبودهای مالی دولت در سال ۹۴ شاهد تحقق ۹۷ درصد اعتبارات مصوب و در سال گذشته صد درصد اعتبارات کمیته امداد اهر بودیم و یقین داریم که امسال اعتباراتی که برای امور محرومین صرف خواهد شد به طور کامل تخصیص یابد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) بحث مسکن مددجویان تحت پوشش است، خاطرنشان کرد: بعد از زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران هر ساله حداقل ۳۰ الی ۴۰ واحد مسکن مددجویی در شهر و روستا احداث می شود و امسال نیز برای احداث ۲۳ واحد مسکن برنامه ریزی کرده ایم که امید داریم با پشتیبانی خیرین و مسئولین این تعداد را به ۳۰ واحد مسکونی برسانیم.