به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر اظهار کرد: طبیعتاً مدیریت منابع آبی و رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه‌ها جزو مهم‌ترین مباحث شورای حفاظت از منابع آب است.

وی افزود: باید قبول کنیم رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه‌ها به دلیل بی‌توجهی‌ها سنگین‌تر شده و تحقق آن به تلاش مضاعفی نیاز دارد و نماینده دادستانی در این موضوع قاطعانه حکم را اجرایی می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر بابیان اینکه متصرفان راضی نیستند حریم و بستر رودخانه‌ها را که جزو اموال عمومی محسوب می‌شود به آسانی تحویل دهند، گفت: متصرفان عمدتاً به این دلیل که چون در گذشته برخی مدیران بایستی به وظایف خود عمل می‌کردند که نکردند و عفلت کرده‌اند بستر تصرف شده را تحویل نمی‌دهند و حتی ادعای مالکیت نیز می‌کنند.

عبدالهی بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها در آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: بعضاً امور آب به دلیل نداشتن امکانات و اعتبارات نمی‌تواند احکام صادره قضایی را اجرا کند از این‌رو تقاضا داریم تا شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در زمینه رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها امکانات مورد نیاز را در اختیار دستگاه زیرمجموعه قرار دهد.

وی خطاب به مدیر ساماندهی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: همان‌طور جناب‌عالی اذعان می‌کنید شهرستان اهر دارای بیشترین رودخانه در سطح استان است می‌طلبد تا به این شهرستان امکانات و اعتبارات لازم را تخصیص دهید و به اهر به عنوان یک شهرستان عادی نگاه کنید، بنده شاهدم امور آب اهر برای رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه‌ها با کمبود امکانات و اعتبارات مواجه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر در پایان سخنان خود بر ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه‌های آبیاری پایاب سد ستارخان تاکید کرد و افزود: شبکه فرسوده آبیاری پایاب سد ستارخان مشکلات متعددی دارد و باعث می‌شود تا آب به تمامی باغات نرسد و باغداران در این خصوص معترض هستند.