محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کروناویروس و بستری در شهرستان اهر اظهار داشت: ۲ هفته می‌شود که آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر روند صعودی دارد.

وی افزود: در بیمارستان باقرالعلوم اهر؛ بخش‌های داخلی ۱ و ۲ و آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو را برای بیماران کرونایی در نظر گرفته بودیم که متأسفانه با افزایش موارد بستری، ظرفیت بخش‌های مراقبت از بیماران کرونایی در بیمارستان اهر تکمیل شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر بابیان این‌که افزایش آمار بستری بیماران کرونایی و ابتلا به کروناویروس در اهر نگران‌کننده است، گفت: واقعیت این است که اگر مردم بیش از گذشته باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر بی‌توجهی کنند قطعاً همه با این ویروس درگیر می‌شوند.

میرزاپور در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که با تکمیل ظرفیت بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر، بیماران جدید کجا بستری خواهند شد؟ گفت: مجبور هستیم بخش‌های دیگر بیمارستان اهر را تعطیل و به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: هرچند تعطیلی بخش‌های مختلف بیمارستان باقرالعلوم اهر حقیقتاً امکان‌پذیر نیست، چون بیماران ما فقط کرونایی نیستند بلکه باید فضا برای ارائه خدمات به سایر بیماران هم وجود داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با ذکر این‌که نمی‌توانیم بیماران مثلاً قلبی، کلیوی، نیازمند جراحی و … را به خاطر کرونا از خدمات درمانی محروم کنیم، گفت: بیماران کرونایی در اولویت هستند ولی غفلت از سایر بیماران هم می‌تواند بر مشکلات بیفزاید و آن‌ها هم حق بهره‌مندی از خدمات درمانی را دارند.

میرزاپور اضافه کرد: در شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا در فروردین‌ماه افزایش آمار مبتلایان و بستری را تجربه کردیم ولی اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که اگر روند فعلی ادامه یابد و مردم به‌خاطر خستگی از پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری نکنند، بیمارستان باقرالعلوم اهر به تنهایی جواب‌گوی بیماران کرونایی نخواهد بود.

وی با تأکید بر این‌که نقاهتگاه بیماران کرونایی اهر برای روزهای بحرانی و بیمارانی که رضایت داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: مثلاً بیماران کرونایی برای سپری کردن دوران نقاهت می‌توانند در نقاهتگاه بستری شوند و آن‌‌هم به رضایت شخص بیمار بستگی دارد.

ظرفیت بستری بیماران کرونایی در بخش‌های داخلی یک و دو، آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو بیمارستان باقرالعلوم اهر تکمیل شده و بیماران کرونایی در بخش‌های ان‌آی‌سی‌یو، جراحی و کودکان بستری می‌شوند.

انتهای پیام/