به گزارش اهرامروز به نقل از مهر، شامگاه امروز، شنبه، در دومین گردهمایی نشان انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، علی حامد حق‌دوست نشان عکاس برتر مستند سال کشور را از آن خود کرد. حقدوست همچنین یکی از کاندیداهای بخش استانی این جشنواره بود.

وی در حاشیه این گردهمایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در واقع این جایزه ثمره سال‌ها تلاش و زحمت و سختی‌هایی است که بخاطر انتخاب راه هنر و عکاسی کشیده‌ام.

وی ادامه داد: داورهایی که به سال‌ها فعالیت یک عکاس جایزه می‌دهند خودشان نیز دغدغه‌هایی شبیه به دغدغه عکاسان دارند و می‌دانند که اگر در این کار عشق نباشد نمی‌توان ناملایمات را تحمل  کرد.

حامد حقدوست درباره اهمیت این جایزه برای وی اعلام کرد: این انتخاب بعد از دیده شدن مداوم کارهایم در جامعه عکاسی و مطبوعاتی ایران هست و به همین دلیل اهمیت زیادی برایم دارد.

وی همچنین درباره عشق و علاقه‌ای که به حرفه عکاسی مستند دارد گفت: هروقت که تصمیم می‌گیرم فردا بروم عکاسی به هیچ وجه به جنبه مادی آن توجه نمی‌کنم و همین باعث می‌شود عکاسان در زندگی خود سختی‌هایی زیادی داشته باشند.

عکاس برتر مستند سال کشور در پایان تاکید کرد: از همسر و فرزندم که تمام روزهای سخت و دوری‌هایم را تحمل کردند تشکر می‌کنم و موفقیت‌های امروزم را بی‌شک مدیون دعاهای خیر مادرم می‌دانم.

علی حامد حق دوست متولد سال ۱۳۶۰ تبریز، عکاسی را از سال ۱۳۷۷ با کار در آتلیه عکاسی پرتره آغاز کرد و همزمان به عکاسی مستند اجتماعی روی آورد. در سال ۱۳۸۵ او اولین عکاسی بود که از تبریز با آژانس عکس سوره شروع به همکاری و فعالیت در کار مطبوعاتی کرد و به صورت آنلاین، زندگی، آداب و رسوم و آئین‌های مردم و اتفاقات خبری استان آذربایجانشرقی و بخش‌هایی از استان آذربایجان غربی را پوشش داد.

 او طی این سال‌ها با خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر، روزنامه ایران، روزنامه جام جم همکاری کرده و هم اکنون بعنوان عکاس مستند و خبری با خبرگزاری مهر همکاری می‌کند. او زندگی مردم در شهرهای ایران و خبرخیزترین کشورهای خاورمیانه همچون افغانستان، پاکستان و ترکیه را سوژه عکاسی خود قرار داده است.

 آثار وی در بسیاری از مجلات و نشریات معتبر خارجی همچون: نشنال جئوگرافیک، تایم، نیویورک تایمز، واشینگتن پست، گاردین، بوستون و روزنامه ها و مجلات داخلی زیادی چاپ و منتشر گردیده و شرکت در چندین جشنواره و ده‌ها نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارد. حقدوست همچنین جایزه‌های متعددی در زمینه عکاسی دارد.