به گزارش خبرنگار اهرامروز، رضا رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران بابیان اینکه ایران جزو کشورهای دارای ذخایر معدنی در دنیاست، اظهار داشت: استخراج و بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی کشور جزو برنامه‌های اولویت‌دار دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است و هر جایی که ذخایر معدنی باشد با شعار نهضت معدنی از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

وی از آغاز برنامه‌های اجرایی دولت با هدف بهره‌برداری از ذخایر معدنی و شناسایی پهنه‌های معدنی در کشور خبر داد و افزود: امروز که آغاز احداث فاز نخست واحد تولید کنسانتره نفلین سینیت در کلیبر با ظرفیت ۴۵ هزار تن در راستای انقلاب معدنی است و طبق برنامه زمان‌بندی فاز نخست کارخانه نفلین سینیت کلیبر در سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نفلین سینیت علاوه بر این‌که مواد اولیه تولید سرامیک و شیشه تامین می‌کند بلکه این قابلیت را دارد تا از خروج منابع ارزی کشور جلوگیری کند و از طرفی هم با صادرات ان می‌توان برای کشور ارزآوری کرد.

فعال‌سازی معادن کوچک می‌تواند بر ظرفیت تولید مواد معدنی بیفزاید

رحمانی، فعال‌سازی معادن کوچک در کشور را از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: از تک تک مردم و سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم تا در صورت علاقه‌مندی می‌توانند در معادن کوچک سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: معادن کوچک که موادی اعم از مس، آلمینیوم و آهن استخراج می‌کنند، شرکت ملی صنایع مس ایران به صورت تضمینی مواد تولیدی معدنی آنها را با قیمت روز خریداری می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه فعال‌سازی معادن کوچک می‌تواند بر ظرفیت تولید مواد معدنی بیفزاید، گفت: هدف از این برنامه‌ها برای آن است که بتوانیم برای جوانان اشتغال ایجاد کرده و در زندگی مردم تاثیرگذار شویم.

انتهای پیام/