جلیل اصغری کارگردان و تهیه کننده این فیلم در گفتگو با خبرنگار اهرامروز اظهار داشت: فیلم مستند ارسباران ویژه معرفی شهرستان اهر به مدت ۱۸ دقیقه با حضور هنرمندانی از شهرهای تبریز و اهر تولید می شود.

وی افزود: در این فیلم بازسازی حمله قشون روس به منطقه تا انقلاب مشروطه و در ادامه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین معرفی شرایط کنونی جاذبه های گردشگری، توسعه فرهنگی و هنری و اقتصادی و صنعتی شهرستان اهر پرداخته می شود.

اصغری خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های اصلی این فیلم طراحی هنری و طراحی خاص صحنه و لباس بومی منطقه است.

این هنرمند اهری گفت: تولید این فیلم طی مراسمی در روز پنج شنبه نهم شهریورماه ساعت ۱۰:۳۰ پیش از ظهر در جوار آرامگاه شهدای گمنام واقع در پارک شیخ شهاب الدین اهری با حضور مدیران استانی از جمله؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و مدیران شهرستان اهر آغاز می شود.

جلیل اصغری که نویسنده، کارگردان و تولید کننده این فیلم است، دیگر عوامل تولید آن را چنین معرفی کرد:

دستیار کارگردان و برنامه ریز: امیرعلی قلیپور

دستیار دوم کارگردان: سیاوش گلزاری

دستیار تهیه کننده: حسین بیانی

بازیگران: هاشم چاوشی، هنگامه بهبودی، احمد رقامی، نیما باغی، مبینا اصغری، اطلس علیپور و جواد درخشان، زهرا درخشی از تبریز و میرعباس خلیفه لو، یگانه عطایی، لیلا عظیم پور، امیر محمدپور و امین محمودپور از اهر

مدیر فیلمبرداری: فرشاد عیدی

مدیر فنی و تأمین تجهیزات سینمایی: امیر اشک خونی

طراح صحنه و لباس: محمدرضا فلاحیان

طراح گریم: آرمان افضلی

منشی صحنه: زهرا اخلاقی

مشاورین کارگردان: حسین دوستی، جعفر خضوعی و یعقوب صدیق جمالی

مدیر تولید: محمود مولوی

جانشین تولید: محمد شهبازیان

مدیر روابط عمومی: مهدی دایلاری

اصغری با بیان این که فیلم تولیدی نخستین فیلم مستند ویژه معرفی شهرستان اهر است، گفت: حمایت مسئولین تا کنون قابل توجه بوده و با ادامه حمایت آنها و همچنین همراهی مردم فهیم شهرستان اهر که وامدار آنها هستیم و مشوق ما بوده اند، قادر خواهیم بود اثر ماندگاری را تولید کنیم.