به گزارش اهرامروز، احمد محرم‌زاده در دیدار با اهالی روستای قلندر با اشاره به این‌که گره‌گشایی از مشکلات روستائیان وظیفه مدیران و مسئولان است، اظهار داشت: روستائیان بیشترین تلاش را برای حرکت چرخ‌های اقتصادی کشور را می‌کنند و در عین‌حال از کمترین درآمد و خدمات برخوردار هستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: دستان توانمند روستائیان که نیازهای کشور را تولید می‌کنند، تابه‌حال در نتیجه تلاش‌های روستائیان و عشایر؛ ایران برای تأمین کوچک‌ترین نیازهایش به دیگر کشورها وابسته نشده است. در حالی که مسئولان ذی‌ربط کمترین توجهی به معیشت، درآمد و خدمات روستائیان و عشایر نکرده‌اند.

وی با تبریک سال‌روز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: روحیه بسیجی‌وار در شرایط فعلی این است که با ظلم و فساد مبارزه کنیم. سیاست‌گذاری دشمنان بر پایه تضعیف روحیه بسیجی و با حاشیه‌سازی در خصوص این‌که فساد و ظلم در ایران بی‌داد می‌کند سعی در ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم را دارند.

محرم‌زاده بابیان این‌که بسیج در آزمون دوران هشت سال دفاع مقدس؛ سربلند بیرون آمده است، یادآور شد: بسیج صرفاً برای جنگ سخت تشکیل نشده؛ اگر به موضوع شیوع ویروس کرونا توجه کنیم نقش بسیج از خدمات‌رسانی درمانی و تأمین و توزیع بسته‌های معیشتی برای خانوارهایی که از شیوع کرونا به هر نحوی آسیب‌دیده بودند ملموس بود.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌توجهی و بی‌احترامی مدیران نسبت به مردم و مشکلات آن‌ها تصریح کرد: در مدیر و مسئول که به مردم در ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی؛ بی‌حرمتی و بی‌توجهی کند در حقیقت خون شهدا را پایمال و به انقلاب اسلامی که ثمره تلاش امام خمینی(ره) و میلیون‌ها ایرانی دلسوخته و شهداست پشت کرده است.

وی اضافه کرد: ادارات و نهادهای دولتی وظیفه‌ای غیر از حل مشکلات مردم ندارند، اما گاهاً می‌شنویم برخی مدیران نسبت به تحقق مطالبات و درخواست‌های مردم، دهن‌کجی می‌کنند. این رفتار و تحرکات زیبنده مدیران نظام جمهوری اسلامی نیست، چراکه دولت مردمی آیت‌الله رئیسی درصدد برداشتن باری از دوش مردم است و در این مسیر قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی نیز دولت را همراهی می‌کنند.

محرم‌زاده با گلایه از نبود خانه ورزش و تجهیزات ورزشی در روستاهای شهرستان اهر گفت: متأسفانه وضعیت اعتبارات دولتی مطلوب نیست و از طرفی دولت با تحریم‌های داخلی و خارجی گریبان‌گیر است؛ اما با این‌حال دست از پیگیری مطالبات روستائیان برنمی‌داریم و با تمام توان در این درصدد هستیم تا در دولت سیزدهم، تحولاتی را در معیشت و درآمد روستائیان شاهد باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با ذکر این‌که حقوق‌های نجومی و خائنین به بیت‌المال؛ به اعتماد عمومی لطمه می‌زند، گفت: پرداخت حقوق‌های چند ده یا صد میلیون تومانی برای برخی مدیران، به‌دور از عدالت است چراکه اکثریت مردم جامعه ماهانه با درآمدی کمتر از ۵ و حتی ۳ میلیون تومان گذران زندگی می‌کنند و وقتی می‌بینند افرادی حقوق‌های نجومی می‌گیرند حق دارند گله‌مند شوند.

وی از مخالفت مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و افزود: دولت قصد داشت یارانه را به ۱۱۰ هزار تومان افرایش و ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند اما مجلس شورای اسلامی با این تصمیم دولت مخالفت کرد، این در حالی است که اگر این تصمیم تأیید می‌شد قطعاً تورم را نمی‌شد کنترل کرد.

محرم‌زاده با اشاره به مشکلات کم‌آبی در شهرستان اهر گفت: کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشک‌سالی و پیش‌بینی‌های کارشناسان از وضعیت آبی شهرستان اهر نگران‌کننده است، از این‌رو لازم است تا وزارت نیرو عملیات اجرایی سد جوان‌شیخ را آغاز کند اما امور آب می‌گوید دستگاه‌های ذی‌ربط سد جوان‌شیخ را از نظر فنی رد کرده‌اند؛ ولی ما پیگیر تأمین منابع آبی جدید خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که فقط تهدیدات و گرد و خاک معادن نصیب روستاهای هم‌جوار معادن می‌شود، ابراز داشت: حقیقتاً تابه‌حال روستاهای هم‌جوار معادن در شهرستان‌های اهر و هریس از مسئولیت‌های اجتماعی و منافع معادن بهره‌مند نشده‌اند بلکه فقط گرد و خاک و آلودگی نصیب روستاهای هم‌جوار معادن شده است، در حالی که روستاهای اهر و هریس با وجود معادن متعدد و درآمدهای کلان؛ در محرومیت به سر می‌برند.

وی تأکید کرد: ما نمی‌گوییم شرکت مس و سایر معادن نباید در دیگر مناطق سرمایه‌گذاری و هزینه کنند، ولی برای همه سؤال است که چرا منافع معادن به کرمان می‌رسد اما سهم منطقه‌ی ارسباران و علی‌الخصوص روستاهای اهر و هریس از معادن فقط گرد و خاک و تخریب زیرساخت‌هاست؟