به گزارش اهرامروز، مراسم اختتامیه طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویپه دانش‌آموزان با حضور امام جمعه و تعدادی از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش اهر برگزار شد.

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر، در این مراسم با اشاره به افتتاح و نام‌گذاری دارالقرآن پیامبر اعظم (ص) در سال مزین به این نام، خدمات دارالقرآن را در سال های اخیر برای دانش‌آموزان را مفید و قابل ستایش دانست و گفت: تقدیر از چهره‌های قرآنی باعث مباهات و افتخار مسئولین باید باشد.

وی ادامه داد: سبک زندگی صحیح و مناسب باید برگرفته از مفاهیم و اصول قرآن و عترت باشد و در این صورت است که انسان از فرش به عرش و از زمین به آسمان سفر خواهد کرد و بهره‌گیری از الگوی زندگی بزرگان و چهره‌های ماندگار قرآنی از جمله آیت‌الله طباطبایی و تفسیر المیزان این مسیر را آسان‌تر و شیرین تر خواهد کرد.

قادر رمضان پور، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع مربیان، فعالان و چهره‌های قرآنی شهرستان اهر و تقدیر از زحمات مدیران کانون‌های شهید فهمیده و عفت و دارالقرآن‌های پیامبر اعظم (ص) و حضرت معصومه (س)، قرآن را کتابی راه‌گشا و معجزه جاوید پیامبر اسلام دانست و گفت: قرآن کشتی نجات بشر به سوی سعادت و تعالی بوده و نقشه راه نظام تعلیم و تربیت و تنها راه پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این برهه حساس است.

وی ادامه داد: نقش قرآن در زندگی فردی و اجتماعی بشر انکارناپذیر بوده که بهترین راه و الگو را سر راه بندگان مومن می‌گذارد و آموزش و پرورش نیز بهترین بستر برای اشاعه و ترویج آموزه‌های ناب این کتاب آسمانی خواهد بود.

انتهای پیام/