به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز مراسم تکریم و معارفه شهردار سردرود قبل ازظهر امروز در محل شهرداری سردرود با حضور مهندس علیخانی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، مهندس بابک رضی منش، معاون فرماندار تبریز، بخشدار بخش مرکزی، اعضای شورای اسلامی سردرود، امام جمعه شهر سردرود، جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران‌، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از معتمدین شهر برگزار شد.

در این جلسه معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار تبریز با اشاره به وظایف سنگین شهرداری در تحقق توسعه پایدار و مدیریت مطلوب شهری گفت؛ امروزه بالا بودن نرخ رشد جمعیت شهری، افزایش سطح انتظارات مردم و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت، گسترش دامنه فعالیت ها و ماموریت های شهرداری لزوم و توجه به درآمد پایدار را در شهرداری ها را افزایش می دهد.

مهندس رضی منش استمرار و مطلوبیت درآمد ها و همچنین طریقه دستیبابی به درآمد به نحوی که شهر را مورد تهدید و تخریب قرار ندهد را مولفه اصلی درآمد پایدار برشمرد و افزود؛ با ایجاد درآمد پایدار می توان ضمن افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان به اجرای طرح ها و برنامه های شهری همت گماشت

معاون فرماندار تبریز گفت برنامه محور بودن و حرکت بر مبنای برنامه ریزی، عقلانیت و تدبیر با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شهر سردرود و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر تدوین برنامه پنج ساله شهرداری سردرود با رویکرد توسعه گردشگری، حفظ محیط زیست، بحران آب با محوریت بازگرداندن پساب شهری به چرخه آب تاکید فروان کرد.

مهندس بابک رضی منش بر اصلاح نظام بودجه ریزی شهرداری ها اشاره کرد و افزود؛ در گام اول هر بودجه ای باید بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری و با در نظر گرفتن اولویت ها و بر اساس بارور کردن پتانسیل ها و ظرفیت ها باشد و بتوان از محل اجرای برنامه شاهد درآمد زایی و توسعه شهر پایدار شهر باشیم و ثانیا بودجه ریزی شامل توسعه تمام جنبه های توسعه از جمله مسایل اجتماعی، فرهنگی و … باشد.

وی ادامه داد: امروز یکی از چالش های کشور بحث ایجاد اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری است. که می توان با بارور کردن استعدادهای شهر از جمله توسعه گردشگری، کشاورزی ، صنایع دستی اشتغال و درآمد ایجاد نمود. وی با اشاره به اینکه امروزه ۷۰ درصد اشتغال در دنیا در حوزه خدمات می باشد بر ضرورت توسعه گردشگری و جذب گردشگر و بهرمندی از آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن تاکید کرد.

در این مراسم #ناصر_اسماعیل زاده حجتی کارشناس ارشد مهندسی مدیریت ساخت و تولید با ۲۶ سال خدمت بعنوان شهردار جدید سردرود معرفی و از خدمات آقای فتح الله زاده شهردار سابق این شهر قدردانی شد.