به گزارش خبرنگار اهرامروز، قاسم صمدیان در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا با آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهدا، اظهار داشت: شهدا به‌قدری مقید به اخلاقیات بودند که حتی حاضر نبودند بگویند که اعزام جبهه‌های جنگ می‌شویم ولی متأسفانه اکنون برخی‌ها کوچک‌ترین کارها را چنان بزرگ‌نمایی می‌کنند و به دنبال نام و نشان هستند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در طول تاریخ متحمل هجمه‌های بسیاری شده و در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همین مردم جانانه از آرمآن‌های امام راحل و انقلاب اسلامی دفاع کردند، افزود: مردم ایران با دین اسلام عهد و اخوت بسته‌اند و دشمنان که با اسلام و انقلاب اسلامی مشکل داشتند با قیام‌های متعدد مردم گوشه‌گیر شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی بابیان اینکه دوره‌های قبل از انقلاب اسلامی حاکمان باعث از دست رفتن سرزمین‌هایمان شدند و با نگاه جامع به تاریخ ایران احساس باخت و شرمساری می‌کنیم، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به لحاظ این‌که به بهترین جایگاه دینی متصل شد و قیام‌ها و تلاش‌های مردم انقلابی ایران به ثمر نشست.

صمدیان اضافه کرد: مسئولان نباید از اینکه در رأس نظام جمهوری اسلامی هستند احساس غرور کنند درحالی‌که مردم با مشکلات متعددی مواجه هستند و تاکنون به دلیل فعالیت‌های خصمانه دشمنان علیه ایران، نتوانسته‌اند لحظه‌های شیرینی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی بچشند و در طول ۴۰ سال اجازه نداده‌اند طعم آسایش را بچشند.

وی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس قرار نبود که همه ملت ایران شهید شوند و از طرفی تمامی ملت ما برای اقتدار جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: مردم از نظام و انقلاب گله‌مند نیستند و حساب این دو اصل را از همدیگر کرده‌اند، مردم از کم‌لطفی‌ها و مشکلات روزمره زندگی گله‌مند هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: در حال حاضر دشمنان به عدم مقابله با ایران اسلامی اعتراف می‌کنند و هر توطئه‌ای که علیه کشورمان انجام می‌دهند به لطف پروردگار و هوشیاری مقام معظم رهبری خنثی می‌شود.

صمدیان با اشاره به اینکه زمانی که پای والدین شهدا به لرزه درآید قلب تمامی ملت ایران می‌لرزد، تأکید کرد: مشکلاتی که جانبازان تحمل می‌کنند در برابر کل جهان و مادیات هیچ است و ارزشی ندارد و زمانی که رزمندگان اسلام و مردم در مقابل رژیم بعثی و طاغوت ایستادگی کردند اصلاً به فکر مزد و مقام و منصب نبودند و همه می‌دانستند که در جبهه‌های جنگ چه چیزی در انتظار آن‌هاست ولی شجاعانه از خاک میهن و دین دفاع کردند.

در پایان این مراسم از کتاب شرح شوق اثر امید علی شیخی برادر شهید، توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، امام جمعه شهرستان اهر و سایر مسئولین رونمایی شد.

انتهای پیام/