به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ قدرت آقاپور، روز شنبه، ۱۶ مهرماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و با اشاره به شعار این هفته که «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» است، افزود: مردم ولایتمدار، انقلابی و فرهنگی شهرستان اهر همیشه حامی و یاری کننده پلیس بوده و در جریان‌های آبان ۹۸ و مهرماه ۱۴۰۱ علیرغم برخی توطئه های دشمنان داخلی و خارجی و عده‌ای آشوبگر و بدخواه نظام و انقلاب که جوانان و نوجوانان کشور را فریب داده‌اند خوشبختانه مردم این شهرستان با هوشیاری و حضور در راهپیمایی، اجتماعات و غیره مشت محکمی به دهن یاوه گویی های آشوبگران و دشمنان زدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه امنیت را خط قرمز پلیس برشمرد و گفت: در حالی که در کشورهای جهان از جمله آمریکا و غیره امنیت وجود ندارد، کشور ایران از امن ترین کشورهای جهان است که باید قدر این امنیت را بدانیم و پلیس نیز این امنیت را مدیون مردم همیشه در صحنه انقلاب می داند.

سرهنگ آقاپور افزود: امنیت در آموزه‌های دینی بسیار تاکید شده است و در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نیز آمده که فرموده‌اند: دو نعمت در جهان ناشناخته می باشد، یکی امنیت و دیگری سلامت یعنی اگر در کشوری امنیت و سلامت نباشد کشور به هرج و مرج و بی بندوباری کشیده خواهد شد.

وی در ادامه به توطئه های اخیر دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی در تضعیف نیروی مسلح اشاره کرد و گفت: تضعیف نیروی مسلح در کشور زنگ خطر برای عرضه اندام مجرمین می باشد و اگر در کشور تضعیف روحیه پلیس و ماموران اتفاق بیفتد در واقع عرصه برای عرض اندام آشوبگران، مجرمین و غیره مهیا خواهد شد که لازم است برای جلوگیری از این توطئه دشمنان و ایجاد امنیت پایدار در کشور اقتدار پلیس و نیروی مسلح را بالا ببریم.

فرمانده انتظامی اهر، همچنین از خصوصیت های ویژه فراجا در جامعه را خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و افزود: فراجا در ایام کرونا، کمک های مومنانه و غیره همیشه خدمتگزار و حامی مردم بوده و در کلیه حوادث و تصادفات جاده ای، پلیس در کنار مردم و برای خدمت به مردم حاضر بوده و خواهد بود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی مقام معظم رهبری از نیروهای خدوم فراجا در جریانات اخیر گفت: مردم ولایتمدار، خانواده های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و غیره در جریانات اخیر سنگ تمام گذاشتند و با حضور در راهپیمایی، تجمعات و… اجازه ندادند افرادی با اغتشاشات، آشوب ها و… آسیبی به کشور وارد کنند.

وی افزود: دشمنان با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند و تمام این آشوب ها و اغتشاشات اخیر بهانه‌ای است برای تضعیف اقتدار ملی کشور و در این راستا نیروی فراجا با تمام توان و گوش به فرمان رهبری از آرمان های نظام و دستاوردهای انقلاب حفاظت و نگهداری خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص عملکرد ۶ ماهه اول سال نیروی انتظامی در شهرستان اهر نسبت به سال گذشته نیز گفت: خوشبخ تانه در ۶ ماهه اول سال در این شهرستان جرائم خشن، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، سرقت از منازل و… نداشتیم و تنها چند مورد سرقت های خرد منازل و خانه باغ ها بود که متخلفین بلافاصله دستگیر و توسط مقامات قضایی برخورد شدند.

سرهنگ آقاپور در ادامه از کاهش حوادث خودرویی منجر به فوت نیز در ۶ ماه اخیر شهرستان اهر خبر داد و علت آن را حضور به موقع نیروهای پلیس و امدادی در محل تصادف عنوان کرد.

وی همچنین گفت: شهرستان اهر یکی از مناطق نخبه پرور استان آذربایجان شرقی می باشد که افراد نخبه، پزشک و متخصصین زیادی پرورش داده و در بسیاری از ادارات مهم کشور به کار مشغول اند و این نشان از فرهنگ بالای مردم این شهرستان دارد و در سایه همین فرهنگ و علم است که در این شهرستان اراذل و اوباش وجود نداشته و اگر افرادی هم در حاشیه شهر عرض اندام کنند با همکاری مردم با پلیس بلافاصله دستگیر و برخورد قانونی می شوند و در این راستا همکاری و کمک مردم با پلیس مهم است و باید این همکاری ادامه یابد تا پلیس بتواند امنیت و آرامش را در این شهرستان فراهم نماید

خبر: علی دایلاری

انتهای پیام