به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به اینکه پنجم دی‌ماه یادواره شهدای ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران در اهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: تا به حال جلسات مقدماتی برگزاری این یادواره برگزار شده و در راستای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده دست‌اندرکاران ستاد برگزاری یادواره شهدای ارسباران با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی دیدار می‌کنند.

وی با تقدیر از آحاد مختلف مردم شهرستان اهر به جهت حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان افزود: حماسه راهپیمایی ۱۳ آبان مختص به شهرستان اهر نبود بلکه در جای‌جای میهن اسلامی ملت با شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” سر داده و استکبارستیزی خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه اهر بابیان اینکه مردم ارسباران همانند مردم سایر مناطق کشور بصیر و دشمن‌شناس هستند، گفت: ملت ایران هیچ‌گاه توهین‌های رئیس‌جمهور آمریکا را فراموش نمی‌کنند و به لحاظ اهانت‌هایی که دشمنان کرده بودند با حضور گسترده اقدامات خصمانه استکبار جهانی را محکوم کردند و از طرفی هم این راهپیمایی پشتیبانی از نظام و ولایت بود.

حاجی‌زاده با تأکید بر قدردانی تمامی مسئولان از مردم ادامه داد: وقتی می‌بینیم مردم علی‌رغم تمامی مشکلات و تبلیغات دشمنان در صحنه‌های حساس و اثرگذار حاضر می‌شوند بایستی مسئولان نیز در پاسخ به حضور مردم اقدامات برای رفع مشکلات آنها انجام دهند تا اعتماد و حمایت‌ها یک‌جانبه نباشد.

وی با ذکر اینکه پدافند غیرعامل تنها محدود به یک روز یا یک هفته نمی‌شود بلکه در طول سال اهمیت ویژه‌ای دارد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً مسئولان کشور را به شفاف‌سازی دعوت کردند و فرمودند غیر از مسائل نظامی و امنیتی، هیچ رازی را نباید از مردم پنهان کرد این بدان معناست که شفاف‌سازی برای مردم می‌تواند به اعتماد بیش از پیش آنها بی انجامد.

امام جمعه اهر، بر لزوم تقویت بنیه‌های اعتقادی جوانان و حفظ روحیه انقلابی مردم تأکید کرد و گفت: جای دارد تا روز شورای فرهنگ عمومی را به حضار تبریک عرض کنم، فرهنگ ما هویت ایرانی اسلامی مردم را نشان می‌دهد.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه از اعتمادسازی نسل‌های جوان نباید کوتاهی شود، اضافه کرد: وقتی سرمایه اجتماعی جامعه به حاکمیت و مسئولان اعتماد داشته باشد در واقع حاکمیت آن جامعه سرمایه‌ای بزرگ و بی‌همتا دارد ولی اگر خدای‌ناکرده بی‌اعتمادی باعث شود تا جوانان توصیه‌های غیر خودی‌ها را بیشتر از مسئولان قبول کنند نگران‌کننده می‌شود لذا بایستی برای اعتمادسازی بیش از پیش سرمایه‌گذاری کنیم.