به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در محفل انس و موَدَّت بازنشستگان سپاه ناحیه اهر بابیان اینکه شهید باقری افشردی یکی از افتخارات آذربایجان و نابغه دوران دفاع مقدس بود، اظهار داشت: شهید باقری که برای این شهید بزرگوار روزهای گذشته کنگره ملی در تبریز برگزار کردند برای آذربایجان افتخارآفرین بود و نتوانست در دوران دفاع مقدس، مسیر جنگ تحمیلی را تغییر دهد و برای سپاه پاسداران افتخار آفرید.

وی افزود: تاکید داریم و توصیه می‌کنیم تا خاطرات والدین شهدا و یادگاران دوران دفاع مقدس ثبت شود و این امر به اهتمام مسئولان بستگی دارد و از این‌رو به بازنشستگان سپاه که اغلب‌شان از یادگاران و ایثارگران دفاع مقدس هستند خاطرات‌شان ثبت کنند تا خاطرات تلخ و شیرین فراموش نشود و ضمناً آن را به نسل‌های جوان منتقل کنند.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه بازنشستگی از سپاه پاسداران بدین معنا نیست که دیگر با این نهاد انقلابی خداحافظی کند یا آن فرد را کنار بگذارند، ادامه داد: شاید فردی از سپاه بازنشسته شده و دیگر نمی‌تواند در بخش اداری خدمت کند اما حداقل می‌تواند با انتقال تجارب خود و همفکری در پیشبرد اهداف سپاه به این نهاد کمک کند.

حاجی‌زاده، خستگی‌ناپذیری را از جمله خصوصیات جان‌برکفان سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: بازنشستگان سپاه پاسداران که تربیت‌یافتگان مکتب انقلاب و امام راحل هستند باید از آن‌ها به عنوان گنجینه گران‌بهاء انقلاب و نظام اسلامی یاد کنیم و از آنها تقاضا کنیم تا تجارب‌شان در اختیار جوانان بگذارند.

وی با ذکر اینکه مردم در شرایطی که مسائل اقتصادی و معیشتی آن‌ها را می‌رنجاند نظاره‌گر زندگی مسئولان هستند، گفت: در کشور ما سلاطین پیدا می‌شود و کسانی نیز هستند که به بیت‌المال خیانت می‌کنند باید با این افراد برخورد شود چراکه اگر برخورد نشود مردم بیش از هر زمان دیگری نسبت به مسئولان بدبین می‌شوند.

امام جمعه اهر تصریح کرد: ظهور سلاطین مختلف و تخلفات مالی و اداری در جمهوری اسلامی که بر پایه انقلاب مردم بنا نهاده‌شده صرفاً بهانه دست دشمن می‌دهد، شاید اگر در گذشته گفته می‌شد اختلاس وجود دارد ما منکر آن می‌شدیم که در جمهوری اسلامی چنین چیزی وجود ندارد ولی حال به وضوح می‌بینیم که چه کسانی به مردم و انقلاب خیانت می‌کنند و این قابل کتمان نیست.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه دشمنان دستاوردهای انقلاب اسلامی را سیاه‌نمایی و مشکلات را بزرگ‌نمایی می‌کنند، ابراز داشت: در شرایطی هستیم که دشمنان از هر موردی علیه جمهوری استفاده می‌کند این در حالی است که مردم خالصانه با رهبری امام راحل انقلاب کردند تا پای سلطه‌گران از این مملکت قطع شود، جایز نیست که با سوءمدیریت زمینه ظهور سلاطین را که نه مردم و نه دین می‌شناسند فراهم آید چراکه این سلاطین خائن به ملت، نظام و انقلاب اسلامی هستند و زمینه تخریب نظام اسلامی را فراهم می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از چهل‌سال گذشته علی‌رغم سرمایه‌گذاری و تلاش دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، نتوانسته‌اند به اهداف‌شان دست یابند چون مردم پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند در حالی که برخی‌ها می‌‎گویند چهل سال افتخار ندارد ولی من در پاسخ این افراد می‌گویم هیچ کشوری به اندازی جمهوری اسلامی ایران دشمن ندارد تا در طول ۴۰ سال گذشته زندگی را به مستکبران تیر و تار کند.

امام جمعه اهر یادآور شد: یادگاران دفاع مقدس و سپاهیان به شما می‌گویم مواظب باشید تا قدم‌های ناپاک به این کشور باز نشود چراکه قدم‌های ناپاک افکار پلیدی چون ناامن کردن جمهوری اسلامی و براندازی نظام اسلامی را در سر می‌پرورانند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه دشمنان با تشکیل گروهک‌های تروریستی تکفیری داعش سعی کردند تا بعد از تصرف عراق و سوریه به جمهوری اسلامی ایران نفوذ کنند ولی نفهمیدند که سدی مستحکم به نام نیروهای مقاومت مانع آنها خواهد شد، گفت: هر ایرانی باید به چهل‌سال افتخار کند چراکه از بهمن‌ماه سال ۵۷ از یوغ استکبار آزاد و مستقل شده‌اند.

انتهای پیام/