به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی صبح امروز در دیدار با رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان اهر که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی برگزار شد، اظهار کرد: تعدد هیئت‌های ورزشی در سطح شهرستان اهر نشان از وجود ظرفیت‌های بسیار در این حوزه است و فعال بودن این هیئت‌ها بهترین پتانسیل در راستای توسعه و ترویج ورزش است.

فرماندار شهرستان اهر جذب و ساماندهی نخبگان را از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان در دولت دوازدهم برشمرد، افزود: مهم‌ترین تهدیدهای جامعه امروز آسیب‌های اجتماعی بوده و تنها راهی که می‌توان در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کرد این است که جوانان و نوجوانان را به سمت ورزش سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان در جامعه ۲ هزار نوع مواد مخدر شناسایی شده و متأسفانه برخی از این مواد مخدر در خانه‌ها تولید می‌شود، گفت: استفاده از ظرفیت‌هایی که در حوزه ورزش وجود دارد از آسیب‌های اجتماعی بکاهیم به‌طوری که با تشویق و ترغیب حتی کسانی که اهل ورزش نیستند را به ورزش‌های همگانی هدایت کنیم.

محمودی ادامه داد: ورزش علاوه بر اینکه سلامتی جسمی و روحی را برای انسان به ارمغان می‌آورد در کنار این‌ها مهم‌ترین رویکرد و کارکرد ورزش ایجاد نشاط و شادابی است و در واقع کسانی که ورزش می‌کنند بسیار شاداب‌تر از سایر انسان‌ها هستند و باید به‌گونه‌ای شرایط فراهم شود تا بتوانیم ورزش را از کودکی پایه‌گذاری کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از نیمه‌تمام ماندن استادیوم ۵ هزار نفری شهرستان، گفت: با وجود اینکه تعداد هیئت‌های ورزشی در اهر بیشتر است ولی به حوزه ورزش کم‌لطفی‌هایی شده است درحالی‌که استادیوم ورزشی که در سایر شهرستان‌ها وجود دارد در مقطعی کلنگ زنی شد ولی مورد بی‌مهری‌ها قرار گرفت و وقتی در کشور میلیاردها دلار درآمد نفتی داشتیم ولی این‌گونه بخش‌ها کم‌توجهی شده است.

وی با تأکید کرد: یکی از مطالبات جوانان، نوجوانان و جامعه ورزشی شهرستان اهر تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری است و بنده و نماینده مردم اهر و هریس برای تعیین تکلیف این پروژه نیمه‌تمام پیگیر هستیم.

محمودی با ذکر اینکه دولت یازدهم و دوازدهم به امور جوانان، اوقات فراغت و اشتغال جوانان بیش از پیش توجه دارد، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت در قبال جوانان، ایجاد اشتغال بوده و مهارت‌آموزی از اولویت‌های دیگر است و کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مهارت‌آموزی تشکیل می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه همه باید برای برجسته‌سازی جامعه ورزشی شهرستان اهر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: اگر تیم ورزشی در شهرستان داریم حدالامکان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از این تیم‌ها در جهت تقویت ورزش حمایت کنند.

انتهای پیام/