به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی احمدی منش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم با محوریت تهدیدهای بهداشت عمومی در شهرستان اهر، اظهار کرد: کشتارگاه دامی شهرستان اهر از گذشته برای دامداران، قصابان و مصرف‌کنندگان مشکل ایجاد می‌کرد و نسبت به این کشتارگاه شکایت‌هایی می‌شد و با عنایت شهردار سابق اهر امکانات موردنیاز در این کشتارگاه ایجاد شد که برای ایجاد پیش سردکن ۱۴۳ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اهر با اشاره به اینکه تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز تب کریمه کنگو در شهرستان اهر انجام‌شده است، افزود: با نصب پیش سرد کن و نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت ضمن اینکه از بروز تب کریمه کنگو جلوگیری کرده‌ایم بلکه گوشت سالم را به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: کشتارگاه‌های طیور می‌بایست در محل‌هایی ایجاد شود که هم خارج از شهر و هم دور از محل سکونت مردم باشد متأسفانه یکی از کشتارگاه‌های طیور در اهر در ورودی شهر احداث‌شده که باید از اول نه مجوز داده می‌شد و هم از احداث آن جلوگیری می‌شد و بوی نامطبوع حاصل از پسماند این کشتارگاه نارضایتی مردم را در پی دارد.

احمدی منش بابیان اینکه در طول سال گذشته هیچ‌گونه مورد هاری در شهرستان رؤیت نشده بود، اظهار داشت: از اوایل سال جاری تاکنون ۵ مورد هاری در اهر رؤیت شده و امسال نسبت به سال‌های گذشته هاری افزایش‌یافته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اهر حفظ ذخایر دامی و نظارت بر فرآورده‌های خامی دامی از وظایف ذاتی دامپزشکی ذکر کرده و خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته ۳۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خامی دامی فاسد و غیر بهداشتی از مراکز عرضه در شهرستان اهر کشف و معدوم‌سازی کرده‌ایم.