به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت الاسلام رستم ممی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهر با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم، اظهار داشت: وظیفه ای که بر دوش مسلمانان گذاشته شده دفاع از مظلومان بوده و ما نباید این وظیفه را از یاد ببریم و شهید مطهری با ورود به این عرصه و سخنرانی های روشنگرانه موجب شد تا حمایت از مردم مظلوم فلسطین مورد توجه قرار گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر با اشاره به اینکه استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان از جمله تاثیرگذاری های شهید مطهری بود، افزود: شهید مطهری همچنین در زمان انقلاب مسئولیت استقبال از امام خمینی(ره) و وظیفه تشکیل شورای انقلاب را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وظایف خطیری را بر عهده داشتند و بایستی این سوال را پرسید که چرا شهید مطهری را ترور کردند؟

وی با ذکر اینکه برخی ها در زمان انقلاب سعی داشتند تا انحلال و انحراف در مسیر انقلاب ایجاد کنند و شهید مطهری در مقابل منحرفین ایستادگی کردند، گفت: برخی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آگاهانه و یا ناآگاهانه از منافقین حمایت می کردند و شهید مطهری در این خصوص با روشنگری سعی می کرد تا در برابر منافقین ایستادگی کند که در جریان این اتفاقات منافقین شهید مطهری را به شهادت رساندند و غافل از این بودند که هزاران مطهری ها در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام ممی زاده تصریح کرد: منافقین غیر از ترور مردم بی گناه و ایجاد ناامنی هدف دیگری نداشتند و در کمال بی رحمی حتی به مردم عادی کشورمان نیز رحم نمی کردند و اکنون عده ای هنوز از منافقین دفاع می کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر بابیان اینکه سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم نام گذاری شده است، بیان کرد: مقام معلم به اندازه ای رفیع است که به عنوان شغل انبیاء لقب گرفته و این قشر تربیت کننده جامعه و هدایت گر هستند.

وی تاکید کرد: تربیت وظیفه همگان است ولی عده ای از جمله معلمان، فرهنگیان، مربیان و اساتید این وظیفه را بر دوش کشیده اند و ما نیز بایستی قدردان آنها باشیم، اگر از کسانی که علم آموخته ایم احترام بگذاریم برکت علم بر ما جاری و ساری می شود.

حجت الاسلام ممی زاده یکی از وظایف سپاه و بسیج را نگهبانی از دین اسلام عنوان کرد و گفت: سپاه و بسیج در پاسداری از دین اسلام و انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشته است و در تمامی عرصه حضور فعالی دارد، در حالی که زمان امام علی (ع) برای دفاع از دین حتی از خانواده خود گذشت به دلیل این که برخی ها قصد داشتند تا در دین انحراف ایجاد کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر با تاکید بر اینکه پاسداران سپاه شبانه روز برای دفاع از دین مبین اسلام تلاش کرده و از خودگذشتگی می کنند، خاطرنشان کرد: پاسداران در پاسداری از دین در برابر دشمنان ایستاده اند و در پاسداری از دین در عرصه های مختلف حضور می یابند و تاکنون در این راه موفق شده اند که ما نیز مدیون پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم که برای گفتمان سازی و ترویج گفتمان انقلابی تلاش می کنند.