به گزارش اهرامروز، میرجلال‌الدین موسوی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در واکنش به انتقادات اخیر برخی از اعضای شورا به عملکرد شهردار اهر با بیان اینکه تا بحال هیچ بسته‌ی حمایتی و پیشنهادی از سوی اعضای شورا توسط شهردار بی‌پاسخ نمانده است، اظهار داشت: در عجبم از کسانی که بدون ارائه هیچ پیشنهاد و راهکار حمایتی نسبت به بهبود وضعیت نامطلوب مالی و اقتصادی شهرداری، زبان به انتقاد تند و تیز می‌گشایند و با فرافکنی‌های متعدد سعی در ایجاد اختلال بیشتر موقعیت فعلی شورا و شهرداری را دارند.

وی افزود: به‌طور مثال در گیر و دار اجرای پشت سر هم احکام قضایی که توسط شاکیان خصوصی بر علیه شهرداری انجام می‌گیرد، کدام شورا به درب شاکی خصوصی مراجعه کرده تا اجرای حکم را به تاخیر بیاندازد؟ کار شورا در وضعیت فعلی شهرداری مگر جز این‌هاست؟

رئیس شورای اسلامی شهر اهر افزود: عده‌ای با مغز و فکر اجاره‌ای به سر مسئولیت آمده‌اند و با گرفتن رای مردم اتاق فکرشان جای دیگر و حضور فیزیکی‌شان در نهاد شوراست؛ البته گاهاً حضور فیزیکی هم تفننی و چند جلسه یک در میان می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه که شورای شهر به‌عنوان پشتیبان فکری شهرداری است و تئوریسن سیستم اجرایی شهری به شمار می‌رود، ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت مالی شهرداری مطلوب و خوب نیست و اخذ گزارشات مسمتر توسط شورا از شهردار که مدام حاکی از ورشکستگی مالی این دستگاه است.

وی اضافه کرد: باید پرسید نقادانی که خود پشت میز خدمت به مردم نشسته و منتقد ظاهر شده‌اند، کدام راهکار برون‌رفت از وضعیت و برنامه‌ی پیشرفت مالی را ارائه داده‌اند که به آن ها عمل نشده؟ آن‌هایی که می‌گویند پول مهم نیست سر ماه، وقتی حق‌الجلسه به تاخیر افتاد؛ زمین و زمان را به هم ندوزند. اگر راست می‌گویند و نگران حال شهر و شهرداری‌اند، اولین اقدام‌شان این باشد که اعلام کنند به‌عنوان شورا، مابقی مدت مسئولیت را افتخاری کار خواهند کرد و صورت‌جلسه برای عدم دریافت حق‌الجلسه امضا کنند. بنده اعلام می‌دارم اولین موافق عدم دریافت حق‌الجلسه هستم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با ذکر اینکه برخی می‌گویند بدون پول هم می‌توان کارهایی کرد وقتی که تک‌تک مردم می‌دانند بدون پول حتی نان نسیه هم نمی‌دهند! ابراز داشت: مطئنم که خبر دارند از فرط بدهی به یدک‌فروشان خودرو، این قشر وسایل نسیه به ماشین‌آلات و خودروهای شهرداری نمی‌دهند. اما باز در عجبم که چرا با اینکه می‌دانند، وانمود می‌کنند که “نمی‌دانیم”.

موسوی با اشاره به اینکه معتقدم باید کم حرف زد و باید اقدام عملی داشت، خاطر نشان کرد: تا بحال جهت آرامش جو شهر و خاطر آسوده‌ی مردم تمایلی به افشای خیلی از حواشی را نداشتم اما دوستانی این را نپسندیدند. باید پرسید شهردار از لحظه‌ای که آمده آیا از باتلاق مالی خلاصی یافته که وعده‌ای هم بدهد؟ کدام وعده را داده که عمل نکرده؟!

وی با تاکید بر اینکه میدان دواب به‌عنوان یکی از منابع پایدار درآمد شهرداری اهر به شمار می‌رود، گفت: باید منتقدان عملکرد شهرداری اهر بگویند برای از دست نرفتن این درآمد پایدار چه کرده‌اند؟ منتقدان بهتر است بگویند در نگهداری داشته‌ها چه کرده‌اند؛ ابتکار و خلاقیت پیش‌کش خودشان! اینکه میزان تحقق بودجه‌ی سال‌جاری شهرداری به پنجاه درصد هم نمی‌رسد، مسلم و شفاف است اما راهکار برای تحقق ببشتر بودجه چیست؟ چه راهکاری برای بالا رفتن میزان تحقق بودجه از ابتدای ۹۷ تا بحال کرده‌اند؟

رئیس شورای اسلامی شهر اهر یادآور شد: منتقدان گفته‌اند بودجه‌ای تصویب می‌کنیم که شکستش از همین اکنون مشخص است، باز بفرمایند در تنظیم بودجه کدام پیشنهاد و برنامه‌ی آن‌ها ارائه شده و در بودجه گنجانده نشده؟ نمی‌توان خشک و خالی انتقاد کرد، این را شوراهای منتقد بدانند که ما در مقام انتقاد نیستیم و باید عمل کنیم.

انتهای پیام/