به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی مصائبی، عصر امروز در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین یکی از اهداف برپایی موکب در مسیر زائران را برقراری ارتباط با زائران دیگر کشورها دانست و اظهار کرد: برخی موکب‌ها در خاک عراق توسط اهل تسنن اداره می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات فضایل زیارت اربعین در نمازهای جمعه گفت: از ائمه محترم جمعه خواهشمندیم در تریبون‌های نماز جمعه به تبیین این مسئله بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در فضاسازی معنوی در آستانه اربعین حسینی ادامه داد: همواره رسانه‌ها و صداوسیما نقش اساسی و بی بدیلی در امر تبلیغ داشته و در این مسیر نیز می‌تواند همچون سال‌های گذشته حال و هوای زیارت و آداب زیارت را در بین مردم ایجاد کند.

وی با انتقاد از اینکه سال های گذشته تعدادی کثیری از کتب فرهنگی به صورت نامنظم میان زائران توزیع شده است، گفت: با توجه به اینکه موکب‌ها از اول ماه صفر تحویل داده می‌شود از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم کمک کنند تا بتوانیم غیر از خدمات رفاهی، بتوانیم نذر فرهنگی و دینی را نیز ترویج دهیم.

مصائبی تصریح کرد: عراقی‌ها بیشتر مشتاق کمک ما هستند تا دخالت در امورشان که در همین راستا آستان قدس رضوی خودش موکب ندارد ولی به صورت گسترده به دیگر موکب‌ها و زائران خدمات رسانی می‌کنند.

 حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز نیز با اشاره به خواهر خواندگی تبریز و کربلا گفت: باید از این ایام برای معرفی تبریز ۲۰۱۸ نیز استفاده کنیم، در این راستا اقداماتی انجام یافته است که از جمله آنها می‌توان به پخش حوله در بین زائرین اشاره کرد که به صورت بسیار گسترده این کار انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اظهار داشت: از ۱۱ تلویزیون شهری نیز می‌توان در امر تبلیغ استفاده کرد که از نهادهای مربوطه خواهشمندیم تیزرهای زیر ۴۰ ثانیه را در اختیار ما قرار دهند تا از این تلویزیون‌ها پخش‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه تبلیغات نقش اساسی در شور و اشتیاق مردم دارد افزود: جهت گیری در مورد مباحث تبلیغاتی ضروری بوده و باید تصمیمات کارشناسی شده گرفته شود.

انتهای پیام/