به گزارش خبرنگار اهرامروز، زین‌العابدین امامی در سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار کرد: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال گذشته شهرستان اهر ۱۲۷ هزار و ۲۸۵ نفر جمعیت دارد و از مجموع کل جمعیت، ۴۹ هزار و ۶۲۳ نفر جمعیت فعال هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر ادامه داد: شهرستان اهر در مجموع ۴۲ هزار و ۱۲۴ نفر جمعیت شاغل دارد و جمعیت بیکار این شهرستان نیز ۷ هزار و ۴۹۹ نفر بوده و نرخ بیکاری در اهر ۱۵٫۱ درصد است.

وی بابیان اینکه میان نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی ۱۳٫۵۴ درصد است، افزود: متأسفانه نرخ بیکاری شهرستان اهر در مقایسه با استان بیشتر و در تبریز نرخ بیکاری ۱۳٫۷ درصد است درحالی‌که شهرستان هشترود با ۲۴٫۳ درصد بیشترین نرخ بیکاری و شهرستان شبستر با ۶ درصد نرخ بیکاری کمترین آمار نرخ بیکاری را در استان دارد.

امامی اضافه کرد: تاکنون ۴ هزار و ۲۴۱ نفر از جمعیت بیکار شهرستان اهر با مراجعه به اداره کار و مؤسسات کاریابی و ثبت‌نام به دنبال شغل هستند که از مجموع این آمر ۲ هزار و ۴۷۷ نفر مرد و یک هزار و ۷۶۹ نفر زن هستند و از نظر مدرک تحصیلی ۱۱۵۵ نفر زیر دیپلم، ۹۷۲ نفر دیپلم، ۵۱۷ نفر فوق‌دیپلم، یک هزار و ۴۹۹ نفر لیسانس و ۹۳ نفر فوق‌لیسانس و دکتری هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۹۷ نفر از جوانان بیکار اهر برای کاریابی در اداره کار این شهرستان ثبت‌نام کرده بودند، گفت: در مجموع ثبت‌نامی‌ها جهت اشتغال تنها ۷۱ نفر جذب و بیمه‌شده‌اند و خوشبختانه در چهار ماهه سال جاری ۳۸ نفر از جوانان بیکار شهرستان جذب کار و یا همان فرصت شغلی برای آن‌ها ایجاد شده است.