به گزارش خبرنگار اهرامروز، به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران تحریریه پایگاه اطلاع رسانی اهرامروز به مناسبت همین روز به گفت‌وگویی با سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی فرمانده سپاه ناحیه اهر نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

اهرامروز: لطفاً در ابتدا از چگونگی تشکیل سپاه پاسداران بگویید؟

عبدالحسین ایمانی: بر اساس تدابیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در روز دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد، ”دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بزرگ پاسدار اسلام ناب محمدی(ص)؛ حضرت امام خمینی(ره) است. حضرت امام خمینی(ره) در چنین روزی طی فرمانی تاریخی به طور رسمی تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شورای انقلاب اسلامی اعلام نمودند تا با آرمانی بزرگ، متعالی و با تبعیت از سالار شهیدان کربلا؛ حضرت اباعبدلله الحسین(علیه السلام)، عزت و افتخار را پیشه خود سازد و در حفاظت از نظامی که به مقابله با جبهه کفر و ظلم و ستم برخاسته گام‌های بزرگ و استواری را بردارد.

اهرامروز: در حال حاضر جایگاه سپاه را در کشور و شهرستان اهر چگونه است؟

عبدالحسین ایمانی: جایگاه سپاه در کشور و شهرستان اهر را مردم باید اظهار کنند بنا به فرمایش مقام معظم رهبری: هر خیمه  ای در انقلاب بلرزد به خیمه سپاه پیوند بزنند. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

اهرامروز: سپاه ناحیه اهر چه فعالیت و اقداماتی را در اولویت کاری خود قرار داده است؟

عبدالحسین ایمانی: اولویت اول مقاومت با تهدیدات (سخت، نیمه سخت و نرم) حفظ انقلاب اسلامی ودستاوردهای آن و در کنار آنها برنامه ها محرومیت زدایی و کمک به نهادها و ارگانهای دولتی درشایط خاص و بحرانی می باشد.

اهرامروز: نقش سپاه پاسداران در انتخابات اردیبهشت‌ماه چیست؟

عبدالحسین ایمانی: کمک به دولت در جهت برگزاری انتخابات سالم و روشنگری جهت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.

اهرامروز: آیا سپاه ناحیه اهر علاوه بر محرومیت‌زدایی که قبلاً حضرت‌عالی در مصاحبه‌ها و جلسات به آن اشاره‌کرده‌اید در چه موارد دیگری فعالیت می‌کند؟

عبدالحسین ایمانی: با ۱۸ ارگان و نهاد دولتی در بحث های حمایت از مستضعفان و محرومان، سوادآموزی، بخش سلامت، فرهنگی، قرآنی، حفظ اراضی و نباتات، احداث خانه عالم، برگزاری یادواره های شهداء، حفظ انقلاب اسلامی و تبیین گفتمان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل و برنامه های دفاعی و امنیتی همکاری تنگاتنگ دارد.

اهرامروز: با توجه به اینکه شهرستان اهر هرساله میزبان رویدادهای فرهنگی کشوری ازجمله جشنواره سراسری تئاتر کوتاه است نگاه سپاه ناحیه اهر به این برنامه فرهنگی و هنری چگونه است؟

عبدالحسین ایمانی: برگزاری برنامه های فرهنگی با محتوای ایرانی اسلامی و ترویج افکار انقلابی، مقابله با افکار غربی از جمله وظایف سپاه پاسداران است. متاسفانه برخی افراد سودجو با بهره گیری از افکار غربی بدنبال انحراف برنامه های فرهنگی شهرستان می باشند که در این راستا تکلیف این گونه افراد مشخص است که مردم انقلابی و غیور شهرستان اهر چنین اجازه ای به ین افراد نخواهند داد و برابر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:فرهنگ آن چنین است که هرموقع از شب به خواب آدم آید خواب را از چشمان انسان می زداید.

اهرامروز: در سال ۱۳۹۶ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده برنامه های سپاه ناحیه اهر چه خواهد بود؟

عبدالحسین ایمانی: سپاه ناحیه اهر برنامه های خود را در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری قرار می دهد و چنانچه در سالهای گذشته هم برنامه های عملی سپاه این موضوع را تائید می نماید و امسال نیز به حول و قوه الهی برنامه های ما براساس منویات رهبر معظم انقلاب پیگیر خواهد شد.

انتهای پیام/