به گزارش خبرنگار اهرامروز، امیر نصیربیگی در دیدار با اعضای بسیج هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر با تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر، حوزه‌ای وسیع و گسترده است، هنر در عین حال که ابزاری قاطع و تاثیرگذار بوده و آنقدر گستردگی دارد که نیازمندیم تا زمان و انرژی بیشتری را صرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری فرهنگ و هنر در جامعه به صبر و حوصله نیاز داریم در حالی که این فعالیت در این حوزه زودبازده نیست، افزود: متاسفانه هجمه دشمن به مراتب در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر از حوزه اقتصادی است با این حال اگر برنامه‌ریزی‌ها دقیق، سیاست‌گذاری‌ها سنجیده و توام با تدبیر نباشد آفت آن فراتر از آن چیزی خواهد بود که ما در ذهن انتظار داشتیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: آفت وارده به حوزه فرهنگ و هنر از سوی دشمنان مثل واردن سّم به سبد غذایی نیست تا خود را نشان دهد بلکه هجمه و هدف‌گذاری دشمن لایه زیرین حوزه فرهنگ و هنر را نشانه رفته است.

نصیربیگی با قدردانی از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان بسیج هنرمندان گفت: در کشور متولی فرهنگ و هنر، سازمان بسیج هنرمندان نیست بلکه متولی اصلی این حوزه؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بسیج هنرمندان نیز در این حوزه به وزارت ارشاد کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: سازمان بسیج هنرمندان نمی‌تواند کمک هزینه‌ای به هنرمندان حوزه تئاتر و فیلم‌سازی پرداخت کند البته این طور نیست که عدم پرداخت کمک هزینه کار درستی است بلکه وظیفه داریم کمک حال و حامی هنرمندان باشیم اما محدودیت منابع مالی دست‌مان را بسته است و این مهم بدین معنی نیست که بگوییم چون بودجه‌ای تخصیص نمی‌یابد فعالیت فرهنگی و هنری نداشته باشیم با این شرایط از هنرمندان انتظار داریم به فعالیت‌های خالصانه و جهادگرانه ادامه دهند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، حمایت از هنرمندان دارای آثار فاخر و تاثیرگذار را از وظایف سازمان بسیج هنرمندان برشمرد و گفت: سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی حتی اگر منابع مالی محدود دارد بایستی آن را به صورت عادلانه در بین شهرستان‌ها توزیع کند و نباشد که منابع صرفاً در تبریز هزینه شود و شهرستان‌ها فراموش شوند.

نصیربیگی بر لزوم همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی با انجمن‌های دارای پتانسیل شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: برای به نتیجه رساندن آثار فاخر هنرمندان حتی اگر محدودیت منابع مالی هم داشته باشیم از تمامی زمینه‌ها جهت تامین منابع مالی استفاده می‌کنیم چون معتقدیم نباید به خاطر محدودیت منابع مالی اثر هنرمندان مغفول بماند.

وی با ذکر اینکه سازمان بسیج هنرمندان حمایت از هنرمندان شهرستان‌ها را در اولویت قرار می‌دهد، گفت: برای رفع مشکلات مالی کانون بسیج هنرمندان شهرستان اهر حتی‌الامکان منابعی تخصیص خواهیم داد و از سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی انتظار داریم برای تولید آثار ارزشمند و فاخر از ظرفیت هنرمندان شهرستان‌ها به خصوص هنرمندان شهرستان اهر استفاده کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور بابیان اینکه هنرمندان بایستی به اقتصاد هنری خود توجه کند، اظهار کرد: نباید در هیچ شرایطی هنرمندان را قربانی محدودیت منابع مالی کنیم تا با وابستگی به منابع مالی نهادها و دستگاه‌ها دچار ضعف شود و در عین حال توانمندی بالایی داشته و آثار فاخر و تاثیرگذاری تولید کند.

نصیربیگی ابراز داشت: هنرمندان ما در کنار فعالیت‌هایشان به ارتقاء سطح علمی و تولید آثار با محتوا و تاثیرگذار توجه داشته باشند و اگر لازم شد بدون آن که تقلید کنند از ایده‌ها و فنون هنرمندان خارج از کشور نیز استفاه نمایند البته پرهیز از تقلید تاکید مقام معظم رهبری است بایستی به آن در تولیدات‌مان توجه کنیم.

وی، در ادامه با تاکید بر لزوم احیای آیین‌ها، سنت‌ها و آداب و رسوم بومی منطقه ارسباران توسط هنرمندان گفت: متاسفانه در حال حاضر آن‌قدر از آداب و رسوم بومی و محلی فاصله گرفته‌ایم که می‌توان گفت فرهنگ اصیل ایرانی رو به فراموشی می‌رود و دشمن از این فرصت برای القای فرهنگ غربی استفاده می‌کند که برای جلوگیری از این آفت می‌توانیم فرهنگ اصیل هر منطقه را احیاء کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تاکید بر اینکه ارتباط سازمان بسیج هنرمندان با بخش‌های مختلف وزارت ارشاد تنگاتنگ‌تر می‌شود، گفت: در دیدار اخیرمان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با هدف بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان و حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد بر این موضوع که ارتباط با بسیج هنرمندان گسترده‌تر شود تاکید شد و قرار شد تا با بخش‌های مختلف وزارت ارشاد ارتباط نزدیک‌تری داشته باشیم.

نصیربیگی اضافه کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری، جبهه فرهنگی و هنری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان در کشور تشکیل می‌شود چراکه با تشکیل جبهه فرهنگی و هنری از آسیب‌ها کاسته و تاثیرگذاری حوزه فرهنگ و هنر افزایش می‎‌یابد.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی گفت: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر با توجه به توانمندی عکاسان این شهرستان، از دستگاه‌های فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی علی‌الخصوص اداره‌کل ارشاد و انجمن عکاسی استان انتظار داریم برای به دست آوردن موفقیت، برگزاری جشنواره‌های عکاسی را به انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر واگذار کند چون این انجمن سابقه درخشان و موفقی دارد.

انتهای پیام/